Kommer det bli en ny crypto currency boom när Nvidia släpper 4000 serien?

Permalänk
Avstängd

Kommer det bli en ny crypto currency boom när Nvidia släpper 4000 serien?

Tror ni att det blir en ny crypto mining boom igen när Nvidias 4000 serie släpps, eftersom dom troligen är bättre att minea med än 3000 serien? I så fall är det ju en never ending story med grafikkortsbristen. 🙁

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Medlem

4000 serien kommer förhoppningsvis vara lika effektiv eller bättre (energieffektivitet), men frågan är om crypto gått ifrån proof-of-work eller ej när 4000 serien släps.

Permalänk
Medlem

Det tror jag.
Jag tror också varenda jävel kommer köpa på sig så många grafikkort som möjligt för att sälja vidare, scalpa.
De här giriga jävlarna tar varje chans dom kan. Det funkade sist så varför inte nästa gång.

Ugh

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Om Nvidia "råkar" släppa nästa serie utan spärr för mining så blir jag inte förvånad men dom kan dra åt helvete.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av SCORPIUS:

Om Nvidia "råkar" släppa nästa serie utan spärr för mining så blir jag inte förvånad men dom kan dra åt helvete.

Helt ärligt tror jag Nvidia är ganska taggade på att sälja mer av sina överprisade miningkort där de dessutom skiter i att lämna garanti osv.

Deras "råkar" var nog mer ett klantigt misstag från deras sida medan de försökte lösa situationen, snarare än pandering för gamers som de hade för avsikt att sabba med vilje.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Helt ärligt tror jag Nvidia är ganska taggade på att sälja mer av sina överprisade miningkort där de dessutom skiter i att lämna garanti osv.

Deras "råkar" var nog mer ett klantigt misstag från deras sida medan de försökte lösa situationen, snarar än pandering för gamers.

Du menar att kort för gaming kommer vara strypta från dag ett på ett adekvat vis?
Jag är väldigt skeptisk.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Det har ingenting med saken att göra. Läs mer här:
https://www.investopedia.com/bitcoin-halving-4843769

Visa signatur

Ryzen 5 5800X3D
Palit RTX 4090 Gamerock OC
32 GB Corsair lpx 3600mhz
Sabrent Rocket Q 2TB M.2, Kingston A2000 2TB, Kingston A400 1TB SSD, Kingston A400 1TB SSD, Segate 8TB HDD

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av SCORPIUS:

Du menar att kort för gaming kommer vara strypta från dag ett på ett adekvat vis?
Jag är väldigt skeptisk.

Jag antar att de kommer ha samma safeguards som nuvarande LHR-kort som ett minimum.

Men det var inte riktigt det jag var inne på där i mitt svar. Snarare bara att jag inte tror att Nvidia släppte de första korten med ont uppsåt.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strife91:

Det har ingenting med saken att göra. Läs mer här:
https://www.investopedia.com/bitcoin-halving-4843769

Nu minar man inte bitcoin på grafikkort längre, ASIC är det som gäller.
Absolut kommer halveringen påverka priset på bitcoin som i sin tur påverkar andra kryptovalutor och den vinst som finns i mining.

Sen har vi ETH som går till proof of stake, om det hinner ske innan 4000 serien så tror jag att efterfrågan på grafikkort för mining kommer svalna.