Shiba Inu Token ($SHIB)

Permalänk
Medlem

Shiba Inu Token ($SHIB)

Det pratas väldigt mycket om BC, Etherium, Doge, mining m.m, men jag har inte sett en enda post om *shib* (använt sökfunktionen utan framgång).

Är jag den enda som äger/chansar på denna token här på forumet eller finns det fler av oss.

OM det finns fler, vilka sidor följer ni, vad har ni för spådomar (alla får givetvis prata, håll det gärna rent och snyggt/vänligt) och hur många har du/ni?

Själv är jag total amatör, fick ett tips och tänkte att "denna gång vill man inte stå utanför så vi chansar", tåget har lämnat stationen förut utan mig så att säga, kanske går tåget till världs ände men hellre det än att stå bakom och ångra sig, igen.

Sitter med en blygsam liten summa investerad, går det åt helsike gråter vi inga tårar.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

Ingen aning, men memen Doge är ju en Shiba Inu, vilket väl är anledningen till att Dogecoin som var mer av ett skämt från början heter så... Verkar vara populärt med japanska hundar, så man kanske skulle satsa på att starta Akita Coin?

Permalänk
Medlem

@ztenlund
Ja, om man ändå hade den kunskapen (eller kapitalet att leja bort till kunniga), fast frågan är väl om det ens är lönt det då det finns xxx antal kryptovalutor på marknaden och alla har ju sin "egna" funktion.

Som sagt, är väldigt dåligt insatt i detta, försöker lära mig ju mer det lider.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Ingen aning, men memen Doge är ju en Shiba Inu, vilket väl är anledningen till att Dogecoin som var mer av ett skämt från början heter så... Verkar vara populärt med japanska hundar, så man kanske skulle satsa på att starta Akita Coin?

https://coinmarketcap.com/currencies/akita-inu/

Permalänk
Medlem

Haha, självklart...

Permalänk
99:e percentilen

De var verkligen tvungna att döpa den till Shiba Inu Coin när det redan fanns ett "shiba inu coin" (Dogecoin).

Hur/var har du köpt SHIB?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Tycker det bara är dumt med alla coins hit och dit. Chansen att man tjänar något på det är antagligen mindre än att man förlorar på det. Inget jag skulle ge mig in på.

Permalänk
Medlem

Förstod aldrig dessa "Dogecoin killer" tokens. Dogecoin var väl till störst del en meme, varför försöka göra den bättre? Tycker det känns som att de bara försöker hänga med Dogecoins popularitet.

Det jag vill säga med detta är att jag sitter på ett par miljoner SHIB.

(Något annat som jag gärna skulle se mer av är $DOG token, som faktiskt är fraktionaliserade bitar av riktiga Doges NFT. Tycker det är lite roligt, men har fortfarande inte hakat på hela NFT tåget, känns mest som trams för mig, men lär mig gärna mer.)

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk
Medlem

@Alling

Crypto.com, enkel app (om än lite seg) med förståelig information samt smidigt att handla med. Har inte testat någon annan ska tilläggas.

@Magicanz

Vad jag förstår, vilket mycket möjligt är fel, så när SHIB köps bränns en del av antalet medans när du köper DOGE så ökas antalet. Med shibaswap igång i framtiden kommer det brännas mer SHIB´s samt så kommer även shibarium, leash och bone implementeras (här har jag INTE någon koll på vad dessa är till för) sen så handlar det om detta NFT på något sätt, jag har verkligen noll koll här, har inte haft orken att läsa igenom allt ännu men om någon kan förklara detta på ett lätt sätt är man mer än välkommen.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

Lite förvånad ingen nämner f9, Shibarium launchpad....

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShibOSHI:

Lite förvånad ingen nämner f9, Shibarium launchpad....

Förmodligen för att det är rena grekiskan hos en lekeman som mig själv. Har du tiden får du mer än gärna ösa på med information 🙏🏻

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

Kolla in https://www.f9launch.com/
där finns White Paper ("produktbeskrivning"). I kväll släpps också NFTs som kommer få funktioner inom Shibarium.
Värt att kolla upp om man missade Shiba.

Permalänk
Hedersmedlem

Shiba inu coin, a meme cryptocurrency, hits all-time high

Köpte för en hundralapp mest som en kul grej men den har ju gått upp en bra bit bara på den tiden jag har ägt

Permalänk
Medlem

@Andreaz1

Grattis, det är verkligen en bergochdalbana....... Tripplat, nästan fyrdubblat innehavet och försöker hitta nyheter m.m konstant om vad som händer.

Hoppas och tror på mer i framtiden än vad vi sett sista månaden.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

Hehe, vetafasen men började skriva en tråd igår innan jag somnade så kanske inte hann trycka publicera eller så blev den borttagen då jag länkade till NFTn på OpenSea. Men har även några andra NFT projekt på gång. Skulle behöva hjälp med marknadsföring etc för de som har lite tid och är kreativa. Ett av projekten är 100% välgörenhet.

Permalänk

Jag köpte shiba för 1000 kronor ( 23 miljoner ) och idag är dom värda 16.000

Permalänk
Medlem

jag köpte för runt 300kr totalt, 3 köp på 10usd vardera, sitter på 4.3miljoner coins, man kan ju alltid hoppas att de fortsätter öka fram tills våren ^^

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

@Bennipoop KUL! @lap87 med rätt förutsättningar så kommer de göra det och det ser onekligen bra ut.

Jag försöker följa utvecklingen via Twitter och några kanaler på youtube, har hittat två, Shib Planet och Shiba Cat, som jag tycker är informativa och bra OM man är intresserad av vad som händer.

På min Twitter ser ni de jag följer, dessa är de som jag anser har bäst och mest information, speciellt "NastyShib".

Låg och lyssnade på en "konferens" igår med bl,a NastyShib, jag hade tänkt sälja av nästa vecka men den informationen jag fick igår gör att jag kommer hålla innehavet länge. Det som fick mig att tvärvända är Shibariumkedjan, som i sin tur kommer åka snålskjuts på Etherium gällande handlande, transaktioner och som dessutom kommer kosta en bråkdel av gas-fee´n vi ser idag.

Det är så mycket som händer just nu runt shib och som har hänt, men är man intresserad så gör efterforskningar, spännande tider definitivt.

Kul att vi är några som har SHIB härinne, hoppas vi får den "DÄR" raketen i framtiden

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

pump n dump

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loyd:

pump n dump

I beg the differ.....

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izenoz:

Det där är väl iofs ett perfekt exempel på just det. Nu kan jag väldigt lite om SHIB, du är säkert mer påläst. Men vilket problem löser SHIB som andra kryptovalutor/tillgångar inte kan lösa?

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Skrivet av Teval:

Det där är väl iofs ett perfekt exempel på just det. Nu kan jag väldigt lite om SHIB, du är säkert mer påläst. Men vilket problem löser SHIB som andra kryptovalutor/tillgångar inte kan lösa?

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

Det där är väl iofs ett perfekt exempel på just det. Nu kan jag väldigt lite om SHIB, du är säkert mer påläst. Men vilket problem löser SHIB som andra kryptovalutor/tillgångar inte kan lösa?

Börjar med att tidslinjen är från början av maj till i morse, den ser kortare ut men vill man kika så finns det tillgängligt.

Begreppet pump n dump används för ofta med, det existerar absolut men det finns mer än vad ögat kan se.

Vad tillför shib?
Att ha ett eget ekosystem är en sak, bone, leash samt kommande f9 som kommer driva shibarium (som ligger på eth-nätverket) där gas-fee kommer sjunka drastiskt, NFT’s, shibaswap i sig där du kan stake (nu blir det svengelska) shib för avkastning och bone som i sin tur gör att du får rösträtt i kommande projekt. Det är vad jag på rak arm kan komma på om SHIB.

Att det sen ligger ca: 370T mynt i rullning är ett problem såklart, däremot så bränns det mynt nu, ligger två eller tre listor på Spotify som drivs av Steven Cooper som implementerade en brännfunktion denna vecka (tror jag), systermyntet SURGE som i sig kommer bränna mynt (ej mer påläst) samt deras AAA-spel som är under utveckling med brännfunktion.

Shibaswap i sig kommer ta bort ”krånglet” med att använda pancake, Uni, crypto.com och de andra stora aktörerna, deras vision är att faktiskt decentralisera sig.

Jag är inte på något en expert här, detta är vad jag hör (just nu via twitter, voicemeeting, shibarmy) och har läst.

I mina ögon, från ett meme-mynt till allt detta, så tillför det ja, kommer det tillföra mer när block-kedjan är klar? Ja, det var inget kul att betala gas-fee senast men det var värt det nu (Saitama).

*edit*
Klistrar in en tweet, följ gärna utvecklingen på twitter:

$Sh!b Na$ti (Sports medal-G3n3r4l)
@NastyShib
·
20m
#ShibaInu has a functioning DEX/DEFI exchange. A planned DAO governance system. Staking and liquidity pools. Rewards in multiple tokens. An NFT marketplace. Layer 2 Blockchain Shibarium. #LEASH and #BONE token. Other shared brother/sister tokens. Worldwide online payments.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

Nu är han själv en väldigt speciell och otroligt åsiktsfylld människa, men Michael Burry sa ändå någonting som satte lite perspektiv på just denna kryptovaluta, gällande devisen "tillgång och efterfrågan."

Fint sen att det 'bara' är 370T kvar, men det är fortfarande en helt sanslöst enorm mängd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izenoz:

#ShibaInu has a functioning DEX/DEFI exchange. A planned DAO governance system. Staking and liquidity pools. Rewards in multiple tokens. An NFT marketplace. Layer 2 Blockchain Shibarium. #LEASH and #BONE token. Other shared brother/sister tokens. Worldwide online payments.

En väldans massa buzzwords där som jag hör från så gott som alla projekt inom krypto. Vem vet du kanske har helt rätt och SHIB blir framtidens finansiella system, men allt det där har jag hört 1000 gånger innan, vad gör SHIB bättre än Solana/ETH/Cardano etc? Om vi nu ska se projektet som mer än en meme.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

@Teval
Sanningen är att jag kan inte svara på det, jag är för dåligt insatt i solana, ETH samt Cardano. Utforska https://shibaswap.com/#/ på egen hand, du får gärna återkoppla och ge tankar och förutsikter hur du ser på saken, det uppskattas, jag är "helt" ny i denna världen och försöker lära eller hänga med.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja köpa SHIB men aldrig köpt någon kryptovaluta alls. Var har ni köpt SHIB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

Skulle vilja köpa SHIB men aldrig köpt någon kryptovaluta alls. Var har ni köpt SHIB?

Nu har jag redan sålt mina SHIB sen tidigare(visste att den skulle gå samma väg som DOGE) men jag körde på binance. Tog bara en dag innan jag fick ett konto där. Jag för över pengar från mitt nordea-konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Nu har jag redan sålt mina SHIB sen tidigare(visste att den skulle gå samma väg som DOGE) men jag körde på binance. Tog bara en dag innan jag fick ett konto där. Jag för över pengar från mitt nordea-konto.

Tack för svar! Fungerar det på samma sätt om man har Swedbank?

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

Tack för svar! Fungerar det på samma sätt om man har Swedbank?

Kan inte se varför de skulle ha några special-regler. Du kan ju alltid kontakta dem och fråga, men har du ett bankkort som är kopplat till ett konto hos dem så är det bara att köra på. Var beredd på att det kan tillkomma avgifter och liknande.