Permalänk
Medlem

Datorskåp

Märkte helt enkelt att lägenheten är alldeles för liten för att få plats med en vanlig datorhörna.

Vad gör man åt det?
Jo! Man bygger ett skåp som allt får plats i såklart!

Besök galleriet här

Permalänk

om den är fastskruvad i väggen får den en 5:a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickesven:

om den är fastskruvad i väggen får den en 5:a

Sitter med ett stycke gipsexpander så den inte faller över mig såklart!

Permalänk
Medlem

Sparar det på samling av damm också? Snyggt oavsett

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Nice en annan plocka bort fönsterbrädorna i köket och gjorde ett skrivbord på två våningar som bara sticker ut ca 30cm från väggen funkar felfritt efter typ 1-2 veckor och man hade blivit van vid att sitta så nära skärmen och att den sitter en bit upp

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Sparar det på samling av damm också? Snyggt oavsett

Skyller på blixt och att det är målat svart!

Permalänk
Medlem

Jag löste det med ett klaffbord från Ikea och monterade skärmen på väggen. Tangentbordet och musen får plats på den bit av bordet som inte fälls ner. Döljs av en gardin då den inte används

Visa signatur

Lyset är på men ingen är hemma.

Permalänk
Medlem

Genialiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejv:

Jag löste det med ett klaffbord från Ikea och monterade skärmen på väggen. Tangentbordet och musen får plats på den bit av bordet som inte fälls ner. Döljs av en gardin då den inte används

Haha, löste det på exakt samma sätt. När vi fick barn så fick kontoret bli barnrum och jag installerade mig i vardagsrummet istället. Datorn byggdes dessutom in i tv-bänken, så när bordet är nedfällt och gardinen fördragen så syns inte ett spår av datorn. Nördstunderna vid dator blir i dessutom mer "familjesociala" i och med detta. En win-win för hela hushållet med andra ord.

Permalänk
Skrivet av norrby89:

Nice en annan plocka bort fönsterbrädorna i köket och gjorde ett skrivbord på två våningar som bara sticker ut ca 30cm från väggen funkar felfritt efter typ 1-2 veckor och man hade blivit van vid att sitta så nära skärmen och att den sitter en bit upp

Spännande lösning, har du något foto på skrivbordet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Th3 Sw3dish Ch3f:

Spännande lösning, har du något foto på skrivbordet?

två laptops och får precis plats med min 31,5" skärm och en extra 24" till andra datorn

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexzpro:

Märkte helt enkelt att lägenheten är alldeles för liten för att få plats med en vanlig datorhörna.

Vad gör man åt det?
Jo! Man bygger ett skåp som allt får plats i såklart!

Besök galleriet här

Klockrent bygge, snyggt jobbat!

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexzpro:

Märkte helt enkelt att lägenheten är alldeles för liten för att få plats med en vanlig datorhörna.

Vad gör man åt det?
Jo! Man bygger ett skåp som allt får plats i såklart!

Besök galleriet här

Hej

Vad är det för skåp du byggt det ifrån?

jag blev inspirerad

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAnDis:

Hej

Vad är det för skåp du byggt det ifrån?

jag blev inspirerad

Det är byggt helt från scratch tyvärr så bara börja snickra om du ska ha något liknande!

Permalänk

Varför finns det inte liknande möbler att köpa?!

Permalänk
Medlem

Mer info!!

Hej! Så snyggt! Håller på och kollar på liknande lösning! Jag undrar
- vad har du för mått?
- vad är det byggt i för material?
- vad använder du för material för ventilationen?