Handla från Svenska versionen av Amazon

Permalänk
Medlem

Handla från Svenska versionen av Amazon

Hej.

Hittade inget på Amazons sida och det finns säkert folk här som kan svara på frågorna. Jag vet att Amazon har ett lager i Sverige (så är det fortfarande antar jag). Sedan om varorna finns där eller inte är inte så intressant för min del, om jag inte minns fel så har dom haft ett stort lager i Tyskland.

Vilka metoder kan man betala med ?

Hur sker frakten, är det med postnord eller liknande. Kan man välja det när man handlar ?

Tänkte handla grejer från Ebay förut men tror det blir bättre köpa från Amazon om det finns där. Paypal har man men det är bara innestående pengar där och inte något kopplat till kontot. Jag vet att det i sin tur gör att man inte kan handla från vissa sajter då dom vill att du ska använda kreditkort.

Ni som handlar från Amazon, hur har ni upplevt det med tanke på det jag frågar ovan osv.

Kan lägga till att jag handlade från Dustin förut och Inet men kontona upphörde eftersom jag köpte för sällan, har handlat det mesta över disk från Webhallen och handlar lite från komplett då och då.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av DennisOlof:

Hej.

Hittade inget på Amazons sida och det finns säkert folk här som kan svara på frågorna. Jag vet att Amazon har ett lager i Sverige (så är det fortfarande antar jag). Sedan om varorna finns där eller inte är inte så intressant för min del, om jag inte minns fel så har dom haft ett stort lager i Tyskland.

Vilka metoder kan man betala med ?

Hur sker frakten, är det med postnord eller liknande. Kan man välja det när man handlar ?

Tänkte handla grejer från Ebay förut men tror det blir bättre köpa från Amazon om det finns där. Paypal har man men det är bara innestående pengar där och inte något kopplat till kontot. Jag vet att det i sin tur gör att man inte kan handla från vissa sajter då dom vill att du ska använda kreditkort.

Ni som handlar från Amazon, hur har ni upplevt det med tanke på det jag frågar ovan osv.

Kan lägga till att jag handlade från Dustin förut och Inet men kontona upphörde eftersom jag köpte för sällan, har handlat det mesta över disk från Webhallen och handlar lite från komplett då och då.

Betalsätt hittar du på Amazon, de kan ändras över tid.
Paypal är inget betalsätt som accepteras på Amazon.
https://www.amazon.se/gp/help/customer/display.html?nodeId=GF...

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Det är enklast för dig och alla andra om du besöker deras hemsida för att kolla vilka betalningsalternativ som finns.

Dom använder både Postnord, Bring, UPS och kanske DHL och man får inte välja.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Svårt att säga vilket fraktbolag de använder. Verkar nästan random för mig. Oftast har jag fått via Postnord men på sistone har det blivit via Bring. Kommit via UPS och lokala fraktfirmor enstaka ggr också.

Ang betalningssätt så använder jag mitt Klarna kort, så det blir som att jag använder Klarna ändå. Riktigt smidigt

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Jo jag vet att det står om betalsätt men då ska man skapa konto först.

Tänkte fråga er först, meningslöst skapa konto om jag inte sedan kan handa på sajten. Vilket har hänt gällande andra internationella sajter. Jag vet man kan köpa pre-pay kreditkort och en massa annat men tänkte att om dom säljer i Sverige så borde man kunna betala via de metoder vi har här. Kreditkort har jag hållit borta från Internet men klarnakortet verkar vara en bra sak, mer up-to-date med tekniken kanske.

@DavidtheDoom tack för den länken, hittade inte den informationen när jag var inne där. Konstigt.

Hmm ok. Då får jag registrera mig och se om det funkar.

Men då kom jag in på en annan sak direkt. Kan man inte styra hur dom skickar prylar. Jag är van vid postnord och Schenker och det som är bra med postnord är att mycket små paket kommer direkt till lådan eftersom det är en stor låda. Egentligen är det paket man ska hämta men dom vet på posten att dom kan leverera till brevlådan här när dom ändå kör ut vanlig post. Kostar inget extra och är riktigt fint. Schenker måste man alltid hämta på ICA och det går ju med DHL, UPS och sedan finns det även Instabee (nya Instabox + Budbee)

Jobbigt om man inte kan styra det för hemkörning vill jag inte ha, ogillar det helt utan vill hämta själv eller om det kommer direkt i lådan men det gäller ju bara små saker från postnord.

Permalänk
Skrivet av DennisOlof:

Jo jag vet att det står om betalsätt men då ska man skapa konto först.

Tänkte fråga er först, meningslöst skapa konto om jag inte sedan kan handa på sajten. Vilket har hänt gällande andra internationella sajter. Jag vet man kan köpa pre-pay kreditkort och en massa annat men tänkte att om dom säljer i Sverige så borde man kunna betala via de metoder vi har här. Kreditkort har jag hållit borta från Internet men klarnakortet verkar vara en bra sak, mer up-to-date med tekniken kanske.

@DavidtheDoom tack för den länken, hittade inte den informationen när jag var inne där. Konstigt.

Hmm ok. Då får jag registrera mig och se om det funkar.

Men då kom jag in på en annan sak direkt. Kan man inte styra hur dom skickar prylar. Jag är van vid postnord och Schenker och det som är bra med postnord är att mycket små paket kommer direkt till lådan eftersom det är en stor låda. Egentligen är det paket man ska hämta men dom vet på posten att dom kan leverera till brevlådan här när dom ändå kör ut vanlig post. Kostar inget extra och är riktigt fint. Schenker måste man alltid hämta på ICA och det går ju med DHL, UPS och sedan finns det även Instabee (nya Instabox + Budbee)

Jobbigt om man inte kan styra det för hemkörning vill jag inte ha, ogillar det helt utan vill hämta själv eller om det kommer direkt i lådan men det gäller ju bara små saker från postnord.

Du kan välja mellan hämta hos ombud och hemkörning (dock extra kostnad om du inte betalat för Prime för hemkörning).

Permalänk
Medlem

Fraktbolaget som levererar till ombud varierar men från min erfarenhet är det Postnord eller Bring. För vissa produkter kan du även välja expressleverans.

Permalänk
Medlem

Jag har fått alla mina beställningar levererade av Airmee.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Öh ? OK, så man får saker levererade till dörr utan att betala.

Vill man hämta hos ombud så kostar det eller ?

Permalänk
Medlem

Tvärtom, hemleverans kostar. Till ombud är gratis så länge du köper för över 229 kr OCH om produkten fraktas från Amazon.

För det finns alltså produkter som säljs av andra företag men som annonserar via Amazon. Dessa företag kan välja att antingen låta Amazon sköta leveransen, då gäller gratis frakt över 229 kr eller så fraktar företaget själv och då gäller företagets egna villkor - du kan se på produktsidan vem som levererar.

Permalänk
Medlem

@BrunoX aha, jag tänkte väl det.

Jag vet att andra kan sälja via Amazon, jag är mest intresserad att bara köpa produkter som amazon själva säljer eller om det är andra större företag som säljer. Jag vill köpa en del prylar som inte finns att få tag på om jag då inte köper från Aliexpress, Ebay och liknande. Men det kan bli besvärligt med hur man ska betala osv.

Det finns begränsat utbud av produkter från kedjorna i Sverige vilket jag förstår eftersom udda saker inte är något man säljer eller ens lagerför eftersom det inte finns någon efterfrågan. Ska kolla upp det där Klarnakortet, helt klart intressant beroende på hur det fungerar. Även om det är ett Visa kort i grunden.

Permalänk
Medlem

Upplever också att dom flesta leveranser av mindre sort levereras med Airmee, vilket är mög. Försöker i den mån som mest välja ombud som leverans, men ibland går det ej att välja. Ofta har dom också ibland antingen obskyra varor som inte finns på så många andra sajter, eller att dom är avsevärt billigare. Då får jag helt enkelt bli frustrerad över bristande hemleverans...
Skriver in portkod, att dom ej får lämna paketet utanför dörren, och att dom ska ringa på. Dom lyckas alltid med enbart det förstnämnda.
Annars är Amazon smidigt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag handlar ju uteslutande med kreditkort (eller debit kort) från Amazon så vet inte om de har nån annan lösning men varje transaktion måste ju ändå signas med BandID så ser inga problem med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Jag har fått alla mina beställningar levererade av Airmee.

Skrivet av RVX:

Upplever också att dom flesta leveranser av mindre sort levereras med Airmee, vilket är mög. Försöker i den mån som mest välja ombud som leverans, men ibland går det ej att välja. Ofta har dom också ibland antingen obskyra varor som inte finns på så många andra sajter, eller att dom är avsevärt billigare. Då får jag helt enkelt bli frustrerad över bristande hemleverans...
Skriver in portkod, att dom ej får lämna paketet utanför dörren, och att dom ska ringa på. Dom lyckas alltid med enbart det förstnämnda.
Annars är Amazon smidigt.

Jag har faktiskt aldrig fått ett paket med Airmee, har ni valt hemleverans som val? för jag har alltid valt leverans till ombud

Skrivet av Bjirn:

Jag handlar ju uteslutande med kreditkort (eller debit kort) från Amazon så vet inte om de har nån annan lösning men varje transaktion måste ju ändå signas med BandID så ser inga problem med det.

Jag har bara behövt signera med Bank-ID vid 1 tillfälle sedan 2 år tillbaka och det var när jag handla en sak för över 3000:- annars brukar jag bara handla för summor på några hundra kronor och då har jag aldrig behövt signera med Bank-ID

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Rekordmedlem

Man kan inte fritt välja fraktbolag.
Kortbetalningar är i princip alltid bäst online (kreditkort för maximalt lagskydd) men vill man inte använda det så går det att skaffa fysiska presentkort om man verkligen vill använda papperspengar för att köpa ett papper som man kan handla online med.

Fysiska presentkort kan köpas i utvalda ICA-, Pressbyrån- och 7-Eleven-butiker.
https://www.amazon.se/gp/help/customer/display.html?nodeId=20...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Hej

Jag brukar handla från Amazon.se 2 gånger per månad. Och enligt min erfarenhet dom har snabbare leverans än inet, dustin o.s.v.
När det gäller priser, på några grejer skiljer sig mycket på några inte alls.
När det gäller betalningen, jag kopplade mitt bankkort, så fort jag betalar och dom drar från kortet, jag får email.
I dagens läge, jag inte behövdes reklamera nåt eller skicka tiilbaka.
Håller mig till regel, att jag inte handlare mer än 500kr.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

Finns förstås mycket skräp men gillar just det att man kan hitta saker som saknas i de flesta svenska butiker eller till bättre priser.

Du behöver inte skaffa Klarnakortet för att betala, det går även bra med vanligt bankkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag har faktiskt aldrig fått ett paket med Airmee, har ni valt hemleverans som val? för jag har alltid valt leverans till ombud.

Är flest dom gånger jag enbart kunnat välja hemleverans, och då har det varit med nån form av sprayflaska. Då verkar det inte kunna gå och välja annat.
Så länge airnee följde sina instruktioner så skulle jag inte ha nåt problem ned dom, nu är det mest att man kikar utanför dörren och då råkar se nåt paket som står vid dörren.
Konstigt att andra svenska handlare kan skicka spray (parfym och liknande) i vanliga paket, men Amazon klassar det då som farligt gods. Vilket är anledningen till att leverans till ombud ej är möjligt, då återstår bara hemleverans. Är det för att skickas från utlandet kanske?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet är att det funkar sämre med Prime...får hemleverans med airmee trots att jag valt till ombud, ibland, för fraktbolag går ju inte att välja. Jag har många ombud nära mig, men eftersom man inte vet om det är Postnord, Bring, DHL, Airmee, eller vad, som kommer med sakerna vet man inte på förhand vilka ombud sakerna går till.

Köper man exempelvis produkter med litiumbatteri från Tyskland (och det kan ju skickas därifrån även om man köper via amazon.se) har jag fått via UPS eftersom DHL inte kör sådant (antar att de flyger en del post kanske) utan specialbeställning.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

För mig är det total hit-n-miss med leverantörer.
DHL, Postnord, Bring, UPS tror även schenker har levererat ett par gånger.
Alla utom DHL är på samma ombud. DHL är ett par km bort...

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

En sista fråga.

Hur är det med de stackare som drabbades av bedrägerier etc. identitetsstölderna. Har dom fixat den biten numera ?

Folk kunde beställa prylar i andras namn osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Upplever också att dom flesta leveranser av mindre sort levereras med Airmee, vilket är mög. Försöker i den mån som mest välja ombud som leverans, men ibland går det ej att välja. Ofta har dom också ibland antingen obskyra varor som inte finns på så många andra sajter, eller att dom är avsevärt billigare. Då får jag helt enkelt bli frustrerad över bristande hemleverans...
Skriver in portkod, att dom ej får lämna paketet utanför dörren, och att dom ska ringa på. Dom lyckas alltid med enbart det förstnämnda.
Annars är Amazon smidigt.

Har haft säkert 30+ paket av Airmee hemleverans sedan de började använda dom också.
Aldrig någonsin varit något problem.
De ringer på, jag öppna porten och de kommer upp till lägenheten och plingar på, varje gång utan problem.

Så absolut inte min erfarenhet.
De jag hatar mest är Bring, för de har inte kvällsleverans, de levererar från 08-17, liksom typ okej tack?

Som tur är sker de flesta med Airmee eller Postnord nu för tiden.
------------------------------------------------

De andra UPS o DHL har jag fått kanske 5 gånger av de säkert 150-200 paket sedan jag började handla på Amazon.se

Sen har Amazon själva faktura om man inte vill använda sitt kort och förskottsbetala.
Inga konstigheter, använt det själv när jag köpte lurar för 2000:- som jag ville testa och inte ligga ute med pengarna.
Inga problem, returnerade då de inte passade, de strök fakturan direkt när de fick tillbaka produkten, precis som Klarna osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Har haft säkert 30+ paket av Airmee hemleverans sedan de började använda dom också.
Aldrig någonsin varit något problem.
De ringer på, jag öppna porten och de kommer upp till lägenheten och plingar på, varje gång utan problem.

Så absolut inte min erfarenhet.
De jag hatar mest är Bring, för de har inte kvällsleverans, de levererar från 08-17, liksom typ okej tack?

Som tur är sker de flesta med Airmee eller Postnord nu för tiden.
------------------------------------------------

De andra UPS o DHL har jag fått kanske 5 gånger av de säkert 150-200 paket sedan jag började handla på Amazon.se

Sen har Amazon själva faktura om man inte vill använda sitt kort och förskottsbetala.
Inga konstigheter, använt det själv när jag köpte lurar för 2000:- som jag ville testa och inte ligga ute med pengarna.
Inga problem, returnerade då de inte passade, de strök fakturan direkt när de fick tillbaka produkten, precis som Klarna osv.

Hmmm, ja skiljer verkligen en del. Jag fyller i alla uppgifter som sagt, med kod och att dom ej får lämna utanför. Ändå....
Bring har jag haft en gång om jag inte minns fel, när scootern kom. Utöver tidsspannet som du sa så var det inga problem, men lite tajtare tider och välja mellan kanske tack 😁?
Faktura kör jag så ofta det går, senast igår faktiskt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Vette fan hur Amazon gör sin rating för faktura? Skulle testa Airpods Pro 2 och tänkte ta faktura men blev nekad. Tror jag. Det stod inte specifikt att jag nekats. Ordern gick igenom men sen kom ett Mail till skräpposten att jag måste uppdatera betalmedel. Har inga utstående skulder eller krediter och en lön som överstiger medellönen i Sverige. Aldrig haft problem att köpa grejer på faktura genom ex klarna (50-60k).
Kanske jag som gjorde nåt fel?

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Vette fan hur Amazon gör sin rating för faktura? Skulle testa Airpods Pro 2 och tänkte ta faktura men blev nekad. Tror jag. Det stod inte specifikt att jag nekats. Ordern gick igenom men sen kom ett Mail till skräpposten att jag måste uppdatera betalmedel. Har inga utstående skulder eller krediter och en lön som överstiger medellönen i Sverige. Aldrig haft problem att köpa grejer på faktura genom ex klarna (50-60k).
Kanske jag som gjorde nåt fel?

Testa ett par in-ear lurar?
Du vet att sånt får man (oftast) enbart returnera med obruten förpackning?
Sorry för off topic.

https://lawline.se/answers/angerratt-och-saljarens-informatio...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Testa ett par in-ear lurar?
Du vet att sånt får man (oftast) enbart returnera med obruten förpackning?
Sorry för off topic.

https://lawline.se/answers/angerratt-och-saljarens-informatio...

Amazon tillåter retur av in-ear i bruten förpackning

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrunoX:

Tvärtom, hemleverans kostar. Till ombud är gratis så länge du köper för över 229 kr OCH om produkten fraktas från Amazon.

För det finns alltså produkter som säljs av andra företag men som annonserar via Amazon. Dessa företag kan välja att antingen låta Amazon sköta leveransen, då gäller gratis frakt över 229 kr eller så fraktar företaget själv och då gäller företagets egna villkor - du kan se på produktsidan vem som levererar.

Betalar aldrig frakt, har prime, oftast kommer grejerna hem via Airmee.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Testa ett par in-ear lurar?
Du vet att sånt får man (oftast) enbart returnera med obruten förpackning?
Sorry för off topic.

https://lawline.se/answers/angerratt-och-saljarens-informatio...

Som tidigare sagt, så tillåter Amazon det. Amazon är typ den enda som tillåter det numera vad jag vet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Som tidigare sagt, så tillåter Amazon det. Amazon är typ den enda som tillåter det numera vad jag vet

Ja Amazon och Apple (om man nu är ute efter deras sortiment).

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Amazon tillåter retur av in-ear i bruten förpackning

Sjukt, då får man hoppas att de inte säljer om dessa typer av lurar. Är ju en av få delar man inte vill få begagnade

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |