Samsung TV (QE55Q7F) blinkar (såväl skärm som LED-lampa) - död?

Permalänk
Medlem

Samsung TV (QE55Q7F) blinkar (såväl skärm som LED-lampa) - död?

Hej,

Min fyra-fem år gamla Samsung-TV har förmodligen dött, men innan jag begraver den vill jag försäkra mig om att det inte är ett kabelfel.
När jag försöker starta TV:n blinkar skärmen sakta mellan helt svart och typ "backlight bleed" (ungefär som första två bilderna här). Dessutom blinkar den röda LED-lampan varannnan sekund eller så.

TV:n är kopplad till Samsungs så kallade "OneConnect", så all input sker via en box. Boxen är i sin tur kopplad till TV:n med en väldigt tunn kabel. Jag skulle vilja utesluta att felet ligger i Oneconnect (eller kopplingen till TV:n) så jag startade TV:n utan att ha den kopplad till OneConnect, men TV:n betedde sig likadant.

Om det är någon annan som har en Samsung-TV med OneConnect, vad händer om ni startar TV:n utan att ha den kopplad till OneConnect? Går det att komma in i menyer etc?

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem

Fått samma fenomen här hemma med min samsung TV. Har du fått något svar? Är det bara att skrota och köpa ny?

Permalänk
Medlem
Skrivet av martish:

Fått samma fenomen här hemma med min samsung TV. Har du fått något svar? Är det bara att skrota och köpa ny?

Jag skrotade och köpte en annan tv. Blev för jobbigt att ens felsöka.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021