Plast i grafikkortet okej?

Permalänk

Plast i grafikkortet okej?

Jag beställde en ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti OC, och nu vill jag bara "täcka mina baser" innan jag sätter i kortet då detta aldrig har hänt mig förr.

Plasten runt kylaren som man "peelar" av? Den går ju ner över sidorna och in i kylaren. På 2 separata ställen. Bara några millimeter, men tillräckligt för att sitta i kläm i nåt. Och jag har inga skruvmejslar som passar för att ta av kylaren så jag kan inte fixa det själv.

Ska jag bara dra av det som går av plasten och nöja mig att det säkert sitter kvar nåt i kläm där inne?
Vet inte vad jag är rädd för. Kan det smälta eller nåt? Vet inte om det borde vara nåt problem även om det blev så.

Å andra sidan, betalar man 12 000 för nåt vill man ju att det ska vara perfekt typ?

Är det ens nån mening jag hör av mig till butiken jag köpte från och kollar vad dom tycker om det?

Känns som jag övertänker det här. Men ehhh... Förslag någon? Vad skulle ni göra?

Visa signatur

CPU: Intel i7-3930 Kylning: SilverStone Argon AR01 M/B: Asus Rampage IV Extreme RAM: 32GB GPU: MSI GeForce 970 PSU: Corsair HX650 Lagring: 256GB M550 | 1TB Samsung F1

Permalänk
Medlem

Jag hade hört av mig till butiken det är köpt ifrån. Skyddsplasten ska inte sitta inklämd så att den inte lossnar när man peelar.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Sötast

Det lär ju inte ha någon som helst påverkan på produkten i sig.
Men det hade irriterat mig minst lika mycket som det gör er

Permalänk
Medlem

Hör av dig till butiken bara för att täcka dina baser, och spara den kommunikationen - oavsett om det är via mail eller telefon. Se till att få namn på den du pratar med.

Det är förmodligen ingen fara öht, utan bara att dra av så mycket det går. Antar ytan är väldigt känslig för repor om de täcker den så ordentligt. Eller så har du fått en begagnad produkt där de med krymp-plast försökt få till känslan "det här är ett helt nytt kort", men lite för mycket hehe.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av TzarAlkex:

Ska jag bara dra av det som går av plasten och nöja mig att det säkert sitter kvar nåt i kläm där inne?
Vet inte vad jag är rädd för. Kan det smälta eller nåt? Vet inte om det borde vara nåt problem även om det blev så.

Kylarn ska väl upp i minst 150 grader för att plasten ska börja smälta/deformeras. Är du nära den tempen?