Galaxy tab A brusande ljudupptagning

Permalänk

Galaxy tab A brusande ljudupptagning

Tjena!
Försöker hjälpa mossan med deras Tablet, Dom har spelat in en video på jobbet med denna tablet och då använt och kopplat in en extern mic till den och när man nu kollar på videon så är det mest bara brusande ljud och lyssnar man väldigt noga så går det att urskilja lite röster osv extremt lågt.

Min fråga, går detta att göra något åt eller är det kört med videon?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Extrahera ljudspåret och lek lite med noise reduction och förstärkning i Audacity (eller motsvarande). Jag har lyckats få till hyfsade resultat med det, men det beror också på hur dåligt källmaterialet faktiskt är. Det blir ju aldrig 100%-igt men går oftast att förbättra avsevärt i alla fall.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk

Väcker liv i denna tråden igen då dem bad mig leta fram en ny mic eller så för den dem har idag verkar lite strulig.
Det dom säger att den inte ta upp ljud vid inspelningarna och dom har provat att trycka in 3.5mm lite hårdare men blev inte bättre.
Jag funderade kanske på om man skulle prova med nån mic som är via bluetooth kanske?
Isf har ni några förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PrOxY_1337:

Väcker liv i denna tråden igen då dem bad mig leta fram en ny mic eller så för den dem har idag verkar lite strulig.
Det dom säger att den inte ta upp ljud vid inspelningarna och dom har provat att trycka in 3.5mm lite hårdare men blev inte bättre.
Jag funderade kanske på om man skulle prova med nån mic som är via bluetooth kanske?
Isf har ni några förslag?

Nu har jag inte kollat vad det finns i form av bluetoothmicar men det borde ju finnas en uppsjö. Tror absolut det skulle lösa problemet. Dock låter det ju som att 3.5mm honan på plattan är kass på något vis. Har de kollat in hålet och se om det kanske sitter ludd och annat mög där? Har man testat blåsa ur hålet med lite luft på burk? Kan ju vara värt att testa. Men först är det kanske enklast att testa micen ihop med nån annan pryl och se om man får samma resultat bara för att utesluta och se vilken av micen eller plattan felet ligger i.

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring