Reklam popup på HBO Max, eller reklam på Prime.

Permalänk
Medlem

Reklam popup på HBO Max, eller reklam på Prime.

Är det fler som märkt att dom olika streamingtjänsterna för in mer och mer irriterande reklam, på sina betalda abonnemang?
HBO har en särskilt irriterande ruta dom börjat med.
Ibland kommer den upp så fort man pausar en video, och täcker skärmen.
Och ibland när man bara ska börja titta på något.
Den går dessutom inte att klicka bort direkt, utan man måste gå åt sidan något steg för att få fram krysset. (Går inte heller få bort genom att klicka utanför fönstret)
Sjukt irriterande grej att ha på en strömningstjänst man betalar för.
Prime har reklam för andra program innan man får börja se på det man vill titta på, vilket jag också tycker är irriterande, men inte alls på samma nivå som HBO implementeringen.
Är en sak att ha sådant här på gratisabonnemang, eller abonnemang som är billigare för dom har reklam, men på vanliga fullbetalande abonnemang så är inte det här okej!
Så här kan det se ut:

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

jag tycker det är sjukt irreterande och ser verkligen att en addblocker kommer till dom haha

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hatar det där beteendet. Till exempel i Spotify så finns det inställningar där man kan stänga av alla rekommendationer men ändå tvingar dom på en olika rekommendationer när man öppnar appen emellanåt. vad är då poängen med att inställningarna ens finns?

Permalänk
Medlem

På Prime Video har jag märkt att det ibland men aldrig på HBO. I vart fall inte på HBO i WebOS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av weenan:

På Prime Video har jag märkt att det ibland men aldrig på HBO. I vart fall inte på HBO i WebOS.

Bilden är från en iPad.
Tycker det är extra anmärkningsvärt, att den inte bara går att klicka bort direkt heller, utan man måste bläddra åt höger några gånger innan knappen för att klicka bort den kommer upp.
Och ovanpå det att den kommer mitt under tiden man spelar något, men bara pausat.
Riktigt kasst faktiskt!

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Skrivet av weenan:

På Prime Video har jag märkt att det ibland men aldrig på HBO. I vart fall inte på HBO i WebOS.

På HBO WebOS får jag upp de här hela tiden.
Mycket irriterande.

Permalänk
Medlem

Jag har börjat få mycket reklam på Prime som går att hoppa över. Dock har de lagt in en hyr och köpbutik för filmer och serier vilket jag tycker är otroligt undermåligt. Filmer som ingick blev plötsligt en hyrfilm. Byt land och filmen går att se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danilo2001:

På HBO WebOS får jag upp de här hela tiden.
Mycket irriterande.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Jo det där började för några månader sedan.

Permalänk
Medlem

När jag läste titeln tolkade jag det som reklam för pampers etc - reklam för deras eget utbud i deras egen app är väl ok. De försöker ju inte sälja något till dig.
Att det sedan är drygt att klicka bort ser jag mer som ett UX issue.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

När jag läste titeln tolkade jag det som reklam för pampers etc - reklam för deras eget utbud i deras egen app är väl ok. De försöker ju inte sälja något till dig.
Att det sedan är drygt att klicka bort ser jag mer som ett UX issue.

Inte OK tycker jag, har jag tryckt play på avsnitt 4 av serie X vill jag se det och INGET annat. Det är det jag betalar för.
Enligt dig, är 10s reklam OK då? Om det blir 2x30s? 3x60s som innehåller spoilers för serier/filmer du tänkt se senare?
Nej det är jordens avskum som bygger in sån här funktion i våra tjänster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjirn:

Inte OK tycker jag, har jag tryckt play på avsnitt 4 av serie X vill jag se det och INGET annat. Det är det jag betalar för.
Enligt dig, är 10s reklam OK då? Om det blir 2x30s? 3x60s som innehåller spoilers för serier/filmer du tänkt se senare?
Nej det är jordens avskum som bygger in sån här funktion i våra tjänster.

Nej jag tycker inte oskippbar påannonsering är reko. Om det är så missförstod jag det hela!
Jag ser det inte som reklam när det är deras produkt i deras plattform som du inte behöver betala något extra för att konsumera.
Som en stor bild överst i en streamingtjänst för en ny serie - fine by me.
Däremot 18 minuter oskippbar trailer för en serie innan ditt valda avsnitt börjar = f right off.

Edit: De kommer att testa sådant så länge det inte leder till att folk slutar betala - gillar man inte något så sluta betala för det. Det är ju det enda som faktiskt kan påverka det hela.

Edit 2: Ska se hur hbo max ser ut på appleTVn när jag kommer hem.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ComeradJenko:

Filmer som ingick blev plötsligt en hyrfilm. Byt land och filmen går att se.

Med OBS Studio blir hyrfilmerna plötsligt köpfilmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Nej jag tycker inte oskippbar påannonsering är reko. Om det är så missförstod jag det hela!
Jag ser det inte som reklam när det är deras produkt i deras plattform som du inte behöver betala något extra för att konsumera.
Som en stor bild överst i en streamingtjänst för en ny serie - fine by me.
Däremot 18 minuter oskippbar trailer för en serie innan ditt valda avsnitt börjar = f right off.

Edit: De kommer att testa sådant så länge det inte leder till att folk slutar betala - gillar man inte något så sluta betala för det. Det är ju det enda som faktiskt kan påverka det hela.

Edit 2: Ska se hur hbo max ser ut på appleTVn när jag kommer hem.

Jag har inga problem med banner på första sidan, eller ens tystade trailers som netflix tex har.
Det jag stör mig på, är trailers när jag vill börja se på något (dock inte lika allvarligt som rutan på HBO, för dom kan man klicka bort hitills iaf)
Framförallt så är det HBO implementering som skickar upp en ruta som täcker skärmen medans du redan tittar på något, och bara vill trycka paus.
Sen att dom valt att med flit göra det extra jobbigt att klicka bort den, så du måste gå flera steg åt höger och se alla reklamer dom vill du ska se, innan du kan få bort rutan, är riktigt anti consumer imho.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die