Permalänk
Medlem

Skull and bones

Efter rykten hit och dit om detta spel har de släppt en Closed beta och ett par youtubers har fått en testa på det.
Ni som har spelat Assassins Creed: Black Flag & Odyssey vet nog vad det handlar om, nu har man tagit båt segmentet till en egen del.

Vid första anblick:
Kul och nytt man börjar man från grunden och bygger upp sitt skepp genom att strida och plundra gods allt eftersom och därmed förbättra föremål/vapen likt Assassin.
Jag får en känsla att det kan bli lite monotont, likt vissa inslag i Assassins Creed men det återstår att se, jag tänker på vad de har fyllt ut spelet med än att bara tuffa runt i båten.

Vad tror ni, vad har ni för tankar kring spelet?

https://www.ubisoft.com/en-us/game/skull-and-bones
https://www.gamesradar.com/skull-and-bones-guide/

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Fick invite att testa spelet i helgen.
Ska bli intressan

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

open beta från idag till sön

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem
Skrivet av fring:

open beta från idag till sön

på steam?

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izenoz:

på steam?

det jag har testat är på ps5, så jag vet inte hur det är på andra plattformar

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem

Hittat, UBIsoft, finns till alla plattformar 👍🏻

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

Spelade alphatestet för något år sedan och av vad jag sett så har inte mycket skett sedan dess. Det är ett themepark mmo med pirat tema. Riktigt dåligt.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Jag gillar inte segelfartyg och jag gillar inte pirat-tema. Inget för mig med andra ord.

Permalänk

Bull and Scones.
Ser kul ut!

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Har inte hittills inte sett något som lockar mig till att spela det. Hört från flera håll att det är riktigt dåligt också så då blir man inte mer sugen. Hoppas det är bättre än så när det väl kommer ut.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk

Börjar med att jag var/är ett stort fan av Black Flag + Spenderat många timmar i Sea of Thieves o lekt pirat.
Provade Skull & Bones Betan i hoppet att man skulle få leka pirat igen. Det varade i runt en timme.

Det här är ett FANTASTISKT DÅLIGT spel, rekommenderar absolut ingen att köpa detta utan att ta en skapligt titt på gameplay.
Båtarna känns som man skulle köra gokarts, striderna som ett mobilspel. Trailern får det att se ut som om man kan explore öar, sanningen är att du kan gå runt en liten map o prata med några npcs (inga strider, ingen exploring).

Rykterna om att spelet skulle ha varit inställt om inte Singapores (?) regering sponsrat utvecklingen kanske inte är dragna från nåns foliehatt

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 3080 10Gb,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Helios 300 (i7-10870H,RTX 3060 6Gb, 16Gb DDR4)

Permalänk
Lego Master

Drar ner betan nu. Får se hur det artar sig. Låter ju....sådär.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainRedbeard:

Börjar med att jag var/är ett stort fan av Black Flag + Spenderat många timmar i Sea of Thieves o lekt pirat.
Provade Skull & Bones Betan i hoppet att man skulle få leka pirat igen. Det varade i runt en timme.

Det här är ett FANTASTISKT DÅLIGT spel, rekommenderar absolut ingen att köpa detta utan att ta en skapligt titt på gameplay.
Båtarna känns som man skulle köra gokarts, striderna som ett mobilspel. Trailern får det att se ut som om man kan explore öar, sanningen är att du kan gå runt en liten map o prata med några npcs (inga strider, ingen exploring).

Rykterna om att spelet skulle ha varit inställt om inte Singapores (?) regering sponsrat utvecklingen kanske inte är dragna från nåns foliehatt

Jag har hört att det ska vara ganska kasst, men det är alltså såpass uselt? Fan vad tråkigt. 11 års utveckling och det här klämmer de ur sig.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Jaha, 2 fatal errors under 10 minuter och det lilla jag hann spela var tyvärr riktigt ruttet.
Fin grafik är det enda positiva jag kan komma med, trodde det skulle vara mer innovativt än såhär =(

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

Nä detta kommer jag aldrig spela igen

Permalänk
Medlem

Installing now

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Otroligt dåligt...

Permalänk
Medlem

Testade closed beta för några månader sen, aldrig igen haha. Fyfan vilken bortkastad utvecklartid. Inte en chans att de tjänar tillbaka pengarna på det här.

Permalänk
Medlem

Deras uppgift var att ta piratdelarna från Black Flag, skippa AC delarna och utveckla det till ett självstående spel, men det gick riktigt snett....
10 år och detta är vad dom kom fram till. Skrämmande att ingen hos dom inte stoppade det.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Drar ner betan nu. Får se hur det artar sig. Låter ju....sådär.

Har du testat än, om så är fallet, vad är dina synpunkter?

Permalänk
Medlem

Såg piratspel och open beta och tänkte att det måste man ju testa. Inte hunnit testa än, men tog ner det innan jag läste kommentarer. Är det ingen som tycker det är ett bra spel?

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

Väck mig när det finns ett piratspel som är bättre än "Pirates!"

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk

Sämsta jag har spelat på länmge, var riktigt tråkigt, alt f4a när man vart sprängd i starten, spenderade 5 min bara bombaderade stora båten, medans dom andra 15 st små båtarna kör rakt mot en och skjuter inte ens, riktigt kasst spel, ska bli kul att se angryjoe på youtube reviewa spelet xD

Vill man ha pirat spel så spela sea of thives istället, de är ett pirat spel

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

Sämsta jag har spelat på länmge, var riktigt tråkigt, alt f4a när man vart sprängd i starten, spenderade 5 min bara bombaderade stora båten, medans dom andra 15 st små båtarna kör rakt mot en och skjuter inte ens, riktigt kasst spel, ska bli kul att se angryjoe på youtube reviewa spelet xD

Vill man ha pirat spel så spela sea of thives istället, de är ett pirat spel

Ojdå, sågad vid knäskålen alltså. Ja, det ante mig.
Låter som man lika gärna kunde dra igång Ass.Creed Black Flag istället?

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Falcon:

Har du testat än, om så är fallet, vad är dina synpunkter?

Spelade kanske 20 minuter. Avinstallerat.
Det gav mig inget riktigt sug att spela, men det absolut värsta var att ljuden från mina fotsteg alltid kom från vänster. Det bara...skavde mig helt fel. Det kanske blir bättre till launch, men de får ingen mer hjälp av mig att testa betan.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Spelade kanske 20 minuter. Avinstallerat.
Det gav mig inget riktigt sug att spela, men det absolut värsta var att ljuden från mina fotsteg alltid kom från vänster. Det bara...skavde mig helt fel. Det kanske blir bättre till launch, men de får ingen mer hjälp av mig att testa betan.

Tack då vet jag. Hur stor var installationen?

Permalänk
Medlem

Jag spelade runt 90 mins igår kväll. Spelade igenom introt, första lilla sektionen och kom sedan till ett slags hub där jag byggde mitt första skepp och sedan stack ut och jagade merchantskepp.

Min känsla var ungefär som folk skrivit tidigare. "Har ingen av utvecklarna testat sitt egna spel?" Känslan av när din karaktär rör sig var horribel. Styrningen av skepp var vare sig realistisk eller arkadig utan nåt konstigt mellanting som inte faller mig i smaken alls. Hajar som attackerar båtar? Det fanns ett gäng buggar och vissa kanske beror på att det är första gången de testar servrarna i en sån skala, tex att andra spelare hackar när de går upp och ner för trappor. Men andra saker är nästan pinsamma, tex hur din char glider runt och lutar sig på ett oerhört fult sett när du svänger. Saker som de själva borde sett direkt.

NPCerna var rent ut sagt stereotypiskt tråkiga och storyn kändes som något ett barn hade improviserat fram på några minuter.

Det ska tilläggas att det här inte är min fsvorittyp av spel men jag försökte ha ett öppet sinne iaf och inte bara ge upp direkt. Men nej, 90 mins fick räcka så jag avinstallerade skiten. Förväntar de sig att folk ska betala 650kr för det här?

Permalänk

Var ganska hyped tills jag läste kommentarerna.. Tror jag skippar.

Visa signatur

<Intel i7-14700K> <MSI MPG Z790 Edge Ti MAX WiFi7 PCIe5> <Nvidia GTX1080Ti>
<2x16
GB Dominator Titanium CL30@6000MHz> <MSI MAG A850GL>
<
Samsung M.2 990 Pro 1TB> <Samsung 850 Pro 512GB>   
<
Phanteks NV7 White> <Logitech Z906 5.1>
<Windows 11 Pro>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wilworin:

Jag spelade runt 90 mins igår kväll. Spelade igenom introt, första lilla sektionen och kom sedan till ett slags hub där jag byggde mitt första skepp och sedan stack ut och jagade merchantskepp.

Min känsla var ungefär som folk skrivit tidigare. "Har ingen av utvecklarna testat sitt egna spel?" Känslan av när din karaktär rör sig var horribel. Styrningen av skepp var vare sig realistisk eller arkadig utan nåt konstigt mellanting som inte faller mig i smaken alls. Hajar som attackerar båtar? Det fanns ett gäng buggar och vissa kanske beror på att det är första gången de testar servrarna i en sån skala, tex att andra spelare hackar när de går upp och ner för trappor. Men andra saker är nästan pinsamma, tex hur din char glider runt och lutar sig på ett oerhört fult sett när du svänger. Saker som de själva borde sett direkt.

NPCerna var rent ut sagt stereotypiskt tråkiga och storyn kändes som något ett barn hade improviserat fram på några minuter.

Det ska tilläggas att det här inte är min fsvorittyp av spel men jag försökte ha ett öppet sinne iaf och inte bara ge upp direkt. Men nej, 90 mins fick räcka så jag avinstallerade skiten. Förväntar de sig att folk ska betala 650kr för det här?

Detta är ju världens första ’quadrupel a’ spel!

https://www.videogameschronicle.com/news/ubisoft-ceo-defends-...

Inte så konstigt att folk inte fattar, detta är ju bättre än allt annat med sådan marginal att folk missförstår

/s

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Falcon:

Tack då vet jag. Hur stor var installationen?

Oj, tänkte inte på det. 50gb kanske?
Drog ner det medan jag jobbade, så tiden var ingen issue, och hade 3-400gb plats på disk.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield