BF spel minimerar till windows med jämna mellanrum.

Permalänk
Medlem

BF spel minimerar till windows med jämna mellanrum.

Har en helt splånkas ny dator, några månader gammal.
Har inte spelat BF2042 på ett tag några veckor typ, installerade senaste uppdateringen (season 6) och nu minimeras spelet till windows vilket så klart är sjukt störigt när man är mitt i en fight.

Har haft detta problem förr men minns dock ej om det var på den nya eller den gamla burken samt minns inte hur jag löste det då.

Har googlat och testat en massa olika "fixes" men inget tycks hjälpa. Har dock sätt en del säger att det försvann efter man installerade om win11. Så det är ju sista utvägen.

BFV gör lika dant, har dock inte testad BF1 men jag antar det är samma där.

Nån som har nån lösning?

Visa signatur

"ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI" "Intel Core i9 13900K 3.0 GHz 68MB" "Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 FURY Be" "ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB" "ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming OC" "ASUS ROG Strix 1000W" "ASUS TUF Gaming GT501 Svart"
"Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 1TB + 2x2TB" "Windows 11"

Permalänk
Medlem

Någon knapp kobination som du använder som får upp EA play programmet?
Eller något annat program som kanske ligger i bakgrunden och stör?

En vän hadde problem med att hans ljud/mixerprogram störde musen i Star Wars Battlefront 2. Det gjorde inte det i något annat spel/program över huvud taget för honom.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Någon knapp kobination som du använder som får upp EA play programmet?
Eller något annat program som kanske ligger i bakgrunden och stör?

En vän hadde problem med att hans ljud/mixerprogram störde musen i Star Wars Battlefront 2. Det gjorde inte det i något annat spel/program över huvud taget för honom.

Nä ingen knapp combo alls, ibland minimerar spelen sig även om jag inte ens trycker på något.

Ja nåt är det som "tar focusen" från helskärms läget har jag förstått det som men har inte lyckats hitta vad det är. Har som sagt testat många så kallade fixes men inget tycks hjälpa. Det verka bara vara BF spelen som jag har problem med.

Spelen bara minimeras helt random, vilket är sjukt störigt, kan inte hitta vad det är som gör det =(

Visa signatur

"ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI" "Intel Core i9 13900K 3.0 GHz 68MB" "Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 FURY Be" "ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB" "ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming OC" "ASUS ROG Strix 1000W" "ASUS TUF Gaming GT501 Svart"
"Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 1TB + 2x2TB" "Windows 11"

Permalänk
Medlem

Har du andra program så går i bakgrunden som kan tänkas "ta över" på ett sätt eller annat? Prova stäng ner dem medan du spelar för att se om det hjälper.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Har du andra program så går i bakgrunden som kan tänkas "ta över" på ett sätt eller annat? Prova stäng ner dem medan du spelar för att se om det hjälper.

Ja jo nog har man program i bakgrunden men vilket det skulle vara som bråkar är ju rätt svårt att veta, tyvärr så är det ju inget program eller dylikt windows "hoppar till" utan spelet bara minimeras och sen inget mer.

Men ett sätt är väl att man får stänga av dem en efter en och se om det slutar som du sade. =/

Visa signatur

"ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI" "Intel Core i9 13900K 3.0 GHz 68MB" "Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 FURY Be" "ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB" "ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming OC" "ASUS ROG Strix 1000W" "ASUS TUF Gaming GT501 Svart"
"Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 1TB + 2x2TB" "Windows 11"

Permalänk
Medlem
Skrivet av E304life:

Ja jo nog har man program i bakgrunden men vilket det skulle vara som bråkar är ju rätt svårt att veta, tyvärr så är det ju inget program eller dylikt windows "hoppar till" utan spelet bara minimeras och sen inget mer.

Men ett sätt är väl att man får stänga av dem en efter en och se om det slutar som du sade. =/

Det är en del i felsökningsprocessen att eliminera tänkbara orsaker.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2