Permalänk
Medlem

Presentkort - Komplett

Har 2 st presentkort från komplett som jag har fått. Tänkte nu nyttja dessa vid ett köp men man kan bara fylla i en kod i kassan.
Kontaktade kundtjänst och fick svaret att man bara kan nyttja ett presenkort per köp. Vad är det för system??
Ex. på Inet är det inga problem att använda flera presenkort. Helt meningslöst få presentkort från komplett när det bara kan nyttja ett i taget, särskillt om man tänkt köpa nån dyrare produkt. Skulle vara intressant att höra vad Komplett tycker om detta.

Permalänk
Medlem

Det var nog det sämsta jag har hört. En grej man skulle kunna göra är att handla med ena och därefter lämna tillbaka för att därefter handla med det sista. Tråkig process man behöver gå igenom men jag tror nog att det är det enda sättet för att lyckas köpa med bägge korten.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Skrivet av Dashio:

Det var nog det sämsta jag har hört. En grej man skulle kunna göra är att handla med ena och därefter lämna tillbaka för att därefter handla med det sista. Tråkig process man behöver gå igenom men jag tror nog att det är det enda sättet för att lyckas köpa med bägge korten.

största problemet är väl att du generellt får tillbaka det i samma form som du betalade med.

så pengarna från presentkortet får du tillbaka som ett nytt presentkort och resten på vad du betalade det övriga med.

så i slutänden står du ändå där med två presentkort.

men går ju alltid dela paketet i 2 delar eller nått om möjligt.

köp halva datorn i ett köp och resen i ett annat dvs göra 2 ordrar.

dock om det handlar om typ en tv eller nått blir det ju krångligare iom att man troligen inte planerar köpa två.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

För mig låter det som att dom skulle neka en person att betala med två femhunkor för en pryl men om man betalar med en tusenlapp så går det bra.

Permalänk
Medlem

I det här fallet hade jag hittat en pryl till datorn jag ville ha. De båda presenkorten skulle nästan täcka hela summan, jag skulle få lägga till nån hundring. Men istället kan jag bara nyttja ett presentkort och får betala halva summan själv och står kvar med ett presentkort. Sånt här gör mej så j***a irriterad. Presenkortet är ju en värdehandling precis som en eller flera sedlar. Har handlat på Inet med presenkort tidigare där är det bara att addera så många presentkortskoder man har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mawk:

Har handlat på Inet med presenkort tidigare där är det bara att addera så många presentkortskoder man har.

Inga problem att använda flera presentkort samtidigt på Webhallen heller. I det stora hela skulle gissa på att det är Komplett som är undantaget här.

Permalänk
Medlem

Uppdatering, efter ny kontakt med kundtjänst så fungerade det utmärkt att använda fler presentkort. Dom hade ingen aning om varför man svarat att det endast gick att använda ett presenkort per köp när jag ställde frågan första gången. Så gjort en beställning nu och är nöjd