Funkar dessa komponenter ihop?

Permalänk
Medlem

Funkar dessa komponenter ihop?

Hej,
Nu är det bara chassi och SSD kvar som jag har tänkt beställa idag, allt annat har jag köpt vid olika tillfällen. Alla priser kan nog ignoreras då det mesta är köpt mellan blackweek - jul, exempelvis grafikkortet kostade 5 450 kr, mobo 2 190 kr.
Funkar alla dessa komponenter ihop och ser det ut att vara ett okej bygge för gaming några år framöver? Finns det någon annan psu eller chassi som ni föredrar? Har kollat upp Lian Lo Lancool 216 och den verkar vara väldit bra för runt tusenlappen men ser även att Zalman-chassina ofta rekas här, är det pga. det låga priset som lockar då främst?
Gällande psu är jag mindre kunnig däremot, men där MSI:n verkar vettig och har fått bra reviews.
Kingston Fury SSD 2tb finns på Komplett just nu för 1 549 kr, medan den billigare WD SN770 ligger på 1 199 kr nu, ni får gärna argumentera för vilken av dem.
Behövs det ytterligare fläktar eller hur ser ni på den fronten?
En bonusfråga är vilken av dessa tre skärmar ni skulle ha gått för till detta bygge?

Tack på förhand,

Permalänk
Medlem

Ser bra ut!

Ja Zalman rekas bara pga pris. Ett Lancool 216 kommer definitivt göra skillnad, även bekvämt att det är PWM fläktar. Till ett sådant fint bygge tycker jag man ska ta ett ordentligt chassi.

SSDn, samma här. Tycker personligen det är värt några hundringar extra för att få dram cache, speciellt om man endast kör en disk. Finns även Kingston KC3000 för en hundring mindre än Fury Renegade, samma prestanda.

Så det skulle vara enda bytet jag skulle gjort i bygget ovan.

Visa signatur

Nr 1: Prime X670-P, 7700X, Peerless Assassin SE, Fury Beast 32GB 6000MHz CL36, 4070 Ti Super, SN850X 1TB + MP600 Pro 2TB, V850 Gold i Multi, North.
Nr 2: B550-A Pro, 5700X, Hyper 212 Evo V2, Vengeance 32GB 3200MHz CL16, 1080 Ti, Firecuda 510 1TB + HDD 3TB, Focus GX 650W, Pure Base 500DX.
Någon laptop eller två.

Permalänk
Permalänk
Medlem

KC3000 finns ännu billigare på Komplett, 1399kr, då inkluderar det även m.2 kylfläns från be quiet.

https://www.komplett.se/product/1300143/datorutrustning/lagri...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snusious:

Ser bra ut!

Ja Zalman rekas bara pga pris. Ett Lancool 216 kommer definitivt göra skillnad, även bekvämt att det är PWM fläktar. Till ett sådant fint bygge tycker jag man ska ta ett ordentligt chassi.

SSDn, samma här. Tycker personligen det är värt några hundringar extra för att få dram cache, speciellt om man endast kör en disk. Finns även Kingston KC3000 för en hundring mindre än Fury Renegade, samma prestanda.
https://komponentkoll.se/bild/FcEdv.png
Så det skulle vara enda bytet jag skulle gjort i bygget ovan.

Då tror jag att jag kör på ett Lancool 216, fortfarande decent price och verkar som sagt fått bra betyg. Håller med om det sista.

Aa okej, då får det bli någon av KC3000 eller Fury Renegade helt enkelt, får passa på när det är lite rea nu också.
Tack för feedback!

Skrivet av RispojkeN:

Yes det stämmer, det är faktiskt från Webhallen jag kikat på alla utav skärmarna och deras priser, blev visst från Amazon istället på bilden...

Skrivet av McMoo:

KC3000 finns ännu billigare på Komplett, 1399kr, då inkluderar det även m.2 kylfläns från be quiet.

https://www.komplett.se/product/1300143/datorutrustning/lagri...

Aa okej det låter ju bra. Alltså är KC3000 och Fury Renegade exakt lika eller skiljer de sig åt något till media/gaming, och är den där kylflänsen något som kommer vara en fördel?

Permalänk
Medlem

KC3000 och Fury Renegade skiljer sig marginellt i siffrorna (Fury Renegade typ 5% snabbare) men inget man märker vid användning. Om du inte kör någon extrem benchmarking av lagring, då hade ju resultaten faktiskt visat olika siffror 😅.

Kylfläns på SSD är att rekommendera men det finns på moderkortet och de räcker gott så inget man behöver tänka på extra (det moderkortet har även kylfläns till m.2 plats 2). Men alltid trevligt att få med en extra. Finns väl tre m.2 platser på moderkortet så då kan du köpa två SSD till och så har du kylfläns till tredje disken 😅.

Visa signatur

Nr 1: Prime X670-P, 7700X, Peerless Assassin SE, Fury Beast 32GB 6000MHz CL36, 4070 Ti Super, SN850X 1TB + MP600 Pro 2TB, V850 Gold i Multi, North.
Nr 2: B550-A Pro, 5700X, Hyper 212 Evo V2, Vengeance 32GB 3200MHz CL16, 1080 Ti, Firecuda 510 1TB + HDD 3TB, Focus GX 650W, Pure Base 500DX.
Någon laptop eller två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snusious:

KC3000 och Fury Renegade skiljer sig marginellt i siffrorna (Fury Renegade typ 5% snabbare) men inget man märker vid användning. Om du inte kör någon extrem benchmarking av lagring, då hade ju resultaten faktiskt visat olika siffror 😅.

Kylfläns på SSD är att rekommendera men det finns på moderkortet och de räcker gott så inget man behöver tänka på extra (det moderkortet har även kylfläns till m.2 plats 2). Men alltid trevligt att få med en extra. Finns väl tre m.2 platser på moderkortet så då kan du köpa två SSD till och så har du kylfläns till tredje disken 😅.

Haha ja okej, då sparar jag in ett par hundra och tar KC3000 istället, samt att jag får med mig kylflänsen på köpet vilket blir en bra bonus.

Aa okej, det var mer än vad jag hade kunskap om, haha! Bra att veta i alla fall, kan ju bli aktuellt med fler SSDs i framtiden. Tack för hjälp!