Permalänk
Medlem

Är detta RAM okej för användning?

Hej!
Jag började igår att montera ihop lite komponenter till min nya PC, skulle sätta i RAM-minnena på plats och märkte att det ena RAM-minnet fick som lite glapp/mellanrum. Det enda som kan ha skett var att jag tryckte i RAM-minnet fast underlaget (moderkortslådan) inte var helt hård, utan det sviktade något.
Går det RAM-minnet som har lite mellanrum att använda som vanligt eller finns det någon fara/risk med det?`
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Har du provat klicka i det på hårt underlag då? Typ på bordet? Fattar inte vart det skulle vara glapp. Har du skrapat sönder ramminnet eller fästet? Det ska inte glappa iaf. Lär få en del fel med glapp om inte alla pins har kontakt i fästet.

Bilden visar ju ingenting.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Har du provat klicka i det på hårt underlag då? Typ på bordet? Fattar inte vart det skulle vara glapp. Har du skrapat sönder ramminnet eller fästet? Det ska inte glappa iaf. Lär få en del fel med glapp om inte alla pins har kontakt i fästet.

Bilden visar ju ingenting.

Hej,
Ja det har jag, bytte underlag och då gick det lättare, hörde klicket då och det siter i alla fall fast som det ska. Jag kanske var otydlig, det jag menade på var ovanifrån så är det högre RAM-minnet inte helt ihop om du ser på bilden igen, är det någon fara? Men i övrigt är RAM-minnet fast i sockeln och spännena på sidan är ihop som det bör vara.

Permalänk
Medlem

Jahaa kylflänsen lite öppen. Det borde funka. Tryck ihop den lite igen kanske.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Jahaa kylflänsen lite öppen. Det borde funka. Tryck ihop den lite igen kanske.

Jahaa okej det är kylflänsen, haha tack! Jag testar det, läste på lite och borde fungera faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaymie95:

Jahaa okej det är kylflänsen, haha tack! Jag testar det, läste på lite och borde fungera faktiskt.

Ja asså jag tror inte kylflänsen har lossnat från minneschipen. Utan bara den där metallen som har böjt ut lite i toppen där dom klampas ihop. Det är inte som en CPU kyl som måste sitta stenhårt exakt osv. Det är nog ingen fara. Kör på. Funkar det så funkar det.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros