Permalänk
Medlem

AM4 CPU

Tjo,
Är i behov av en CPU för AM4, inget i det högre segmentet för det har jag redan.
Det jag letar efter är en 4c eller max 6c, prestandan är av sekundär betydelse.
Men den måste vara från 3000-serien eller senare eftersom mitt mobo kräver det.
Med eller utan Graffa har mindre betydelse då mobot har inbyggt och jag bryr mig inte så länge priset är det rätta.
Är det någon som har nåt som ligger o skräpar o inte vill ha överpriser så hör gärna av er.

PS.
Jag är inte sniken, vill bara inte betala fantasisummor, då kan jag lika väl köpa nytt

Mvh McMillan

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Atari Mega 2

Permalänk
Medlem


vilket am4 mobo har igpu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av McMillan:

Tjo,
Är i behov av en CPU för AM4, inget i det högre segmentet för det har jag redan.
Det jag letar efter är en 4c eller max 6c, prestandan är av sekundär betydelse.
Men den måste vara från 3000-serien eller senare eftersom mitt mobo kräver det.
Med eller utan Graffa har mindre betydelse då mobot har inbyggt och jag bryr mig inte så länge priset är det rätta.
Är det någon som har nåt som ligger o skräpar o inte vill ha överpriser så hör gärna av er.

PS.
Jag är inte sniken, vill bara inte betala fantasisummor, då kan jag lika väl köpa nytt

Mvh McMillan

Läs hela annonsen här

Inbyggt graffe har nog inte moderkortet då dessa nu för tiden sitter i i GPUn om man vill köra med en iGPU.

Är det så att du har Flashat in den senaste BIOsen för att få stöd för nya CPUer? Då brukar ju stöd för iaf första gen Ryzen försvinna. Skulle det mot förmodan fungera med en 2000-serie CPU så har jag en 2600 som ligger.

Skrivet av rwkk:


vilket am4 mobo har igpu?

Inget AM4-kort har det, dom har dock portar för bildskärmar då det finns en del AM4-CPUer som har iGPU.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:


vilket am4 mobo har igpu?

Gigabyte MC12-LE0

Visa signatur

Atari Mega 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Inbyggt graffe har nog inte moderkortet då dessa nu för tiden sitter i i GPUn om man vill köra med en iGPU.

Är det så att du har Flashat in den senaste BIOsen för att få stöd för nya CPUer? Då brukar ju stöd för iaf första gen Ryzen försvinna. Skulle det mot förmodan fungera med en 2000-serie CPU så har jag en 2600 som ligger.

Inget AM4-kort har det, dom har dock portar för bildskärmar då det finns en del AM4-CPUer som har iGPU.

Då finns inte Gigabyte MC12-LE0 som jag tolkar det?

Visa signatur

Atari Mega 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av McMillan:

Då finns inte Gigabyte MC12-LE0 som jag tolkar det?

Nej jag har inte flashat bios utan går på det som Gigabyte skriver på info om mobo.

Visa signatur

Atari Mega 2

Permalänk
Medlem

Edit:
Blev lite fel här, skulle svarat BM-Mods
Men ni förstår nog.

Visa signatur

Atari Mega 2

Permalänk

En r5 4500 av intresse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightknight_me:

En r5 4500 av intresse?

absolut
vad vill du ha för den?

Visa signatur

Atari Mega 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av McMillan:

Då finns inte Gigabyte MC12-LE0 som jag tolkar det?

Ahh då förstår jag

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Ahh då förstår jag


Menade inte att vara dryg om det tolkades så...

Visa signatur

Atari Mega 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av McMillan:


Menade inte att vara dryg om det tolkades så...

Det är ingen fara, tolkade dig absolut inte dom dryg utan det var ett kort och koncist svar, det gillar jag

Det som ställde till det var ju att det var B550Chip på och dom verkar ju bara stödja dom senare, men hade det varit typ X570 så hade det funkat med en tidigare

Hoppas att du hittar en CPU som kan funka för dig

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Är du intresserad av R5 3600?