Helgsnack: Vilka spellanseringar ser du fram emot i år?

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Lirar endast Hearthstone och Warcraft Rumble numera så har inget annat att vänta på

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk

Framförallt Shadow of the Erdtree, Stalker 2 & Dragon's Dogma 2 men också:

Broken Sword - Shadow of the Templars: Reforged
Project Haven
Vampire: the Masquerade - Justice
Nivalis
John Carpenter’s Toxic Commando
Shadows of Doubt
Vampire: the Masquerade - Bloodlines 2
Tales of the Shire
Broken Roads

Visa signatur

burk intel comet lake-s 10850k, asus rog strix oc 3090, asus z490 maximus xii hero, 2x16gb g.skill trident z 3600mhz cl16-16-16-36, kingston a2000 m.2 1tb, fractal design define 7 compact, corsair ax1000 v2 titanium, noctua nh-u12a
skärmar alienware aw2721d, panasonic tx-55fz800e
inputs logitech g pro wireless, logitech g915 tkl linear, xbox elite wireless controller series 2
ljud usb -> dac topping d70s -> amp arcam rhead -> sennheiser hd600 & 650, akg k712 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Hur upplever du Pacific Drive om du hunnit spela?

Var ett av spelen jag såg fram mest emot i år men efter att ha spelat demot så insåg jag att det är ett spel jag inte kommer fixa att spela i dagsläget. Blir antingen att försöka spara på upplevelsen eller se någon vettig Lets Play då spelet är för intressant att missa. Gillar typ allt med det, men lite stressigare än jag fixar i dagsläget. Alan Wake 2 var fantastiskt men mer än jag egentligen klarade av då när jag spelade, hade nog säkert en av världens mest utdragna genomspelningar men gjorde typ allt man kunde göra också.

Just ja, Expeditions är ett sånt där spel jag faktiskt helt missat. Såg en trailer runt jul eller så och var hooked men åter glömt igen. Spintires/Mudrunner har ju spelats flitigt under året och Expeditions ser fantastisk ut. Blir att hålla koll på.

Skrivet av Flutters:

Har blivit ca 10 timmar Pacific Drive än sålänge och jag gillar det! Att ta sig ut med bilen och leta efter saker för att uppgradera är riktigt kul! Atmosfären i spelet är riktig nice, lite små creepy från och till. Finns även många sätt att uppgradera bilen på, allt från däck, motor och till att byta paneler och lysen mm.
Men ska även nämnas att spelet är rätt oförlåtande. Man kan förlora en del om man inte är försiktig.
Något som kan vara lite jobbigt är att vissa grejer är lite svåra att förstå i början, eftersom spelet inte alls förklarar vad som ska göras, så det är lite test and failure eller vad man kan säga.

Men annars är jag som sagt riktigt nöjd!

Har också runt 10 timmar i spelet. Gillar inte heller "stressiga" spel, men man kan välja bort det mesta av det om man vill.
Har valt bort den dödliga stormen som kan inträffa innan man öppnar porten tillbaks till garaget. Då har man tid på sig att utforska i lugn och ro. Man kan även välja bort den som börjar när man öppnar porten. Finns olika val för hur mycket loot man förlorar om man dör också. Allt, lite eller inget.