Final Fantasy VII Rebirth

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Själva storyn ska ju vara runt 40h, 60h med side quest. Men håller med det är lite i längsta lagen. Speciellt med tanke att det är en del i en trilogi.

Jag är inte klar med spelet än. Men det känns som att storyn är drygt 30-35 faktiskt: https://youtu.be/BHKoqlg6of0?si=-QxJlfiX_TwBDvzp

Jag tycker det är positivt. Den här typen av spel får inte vara för långa.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Mhm, tog bort en hel del inlägg här som inte direkt bidrog till vettig diskussion om FF VII Rebirth.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Själva storyn ska ju vara runt 40h, 60h med side quest. Men håller med det är lite i längsta lagen. Speciellt med tanke att det är en del i en trilogi.

Det är ju bättre men det verkar ju finnas en drös side quests, sidoaktiviteter osv som man kanske lockas till att göra Vet inte om man är i synk levelmässigt om man bara gör mainquest (ibland är det ju inte så).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Chadley tjatar ju mer än claptrap. Fullkomligt dödar det för mig.

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Pecken:

Chadley tjatar ju mer än claptrap. Fullkomligt dödar det för mig.

Är typ 7-8 timmar in och kan inte annat än hålla med. Jag hoppas innerligt att pojkspolingens snack kommer patchas bort. Minimalt värde och tar bara upp tid. Ok om det var möjligt att springa runt medan han snackar, men att pausa alltihopa drar verkligen ner tempot.

Permalänk
Medlem

Har spelat ett par timmar och väldigt varierande intryck så här långt. Gillade aldrig remastern så mycket men denna tycker jag bättre om. Är i första området runt Kalm fortfarande och känns bitvis som ett Ubisoft spel med grejer på kartan och torn att klättra i.

Intrycket är nog bra, tror jag kommer gilla detta. Mindre animegrunts samt fullt acceptabel prestanda. Efter 16 så var förväntningarna låga, och remaken imponerad inte på konsol eller ens PC innan.

Ser fram emot att fortsätta med detta i eftermiddag, samt lite FD V Pixel på SD.

Edit: mindre snack från Chadley hade uppskattats, behöver inte kommentera på allt. En toggle för att även slippa animationen.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Jag måste delvis ta tillbaka mitt omdöme. Första kapitlet är fantastisk! Kanske det bästa jag har sett i spel.

Men sen har spelat problem med pace. Det är så många saker i spelet som drar ner tempot.

Någon som håller med?

Permalänk
Medlem

Spelat klart det nu. Kan mycket väl vara det bästa spelet jag spelat på 27 år.

Permalänk
Medlem

Är det ok att hoppa in i detta spel som ens första Final Fantasy spel eller bör man lira något annat innan detta?

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Är det ok att hoppa in i detta spel som ens första Final Fantasy spel eller bör man lira något annat innan detta?

Det finns en sammanfattning av det första spelet FF7 Remake i menyn i FF7 Rebirth. Rebirth är en direkt fortsättning på Remake.

Så det går definitivt att börja med Rebirth. Men jag skulle säga att det egentligen inte finns något skäl till att hoppa över Remake. Det är ett asgrynt spel.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av person:

Spelat klart det nu. Kan mycket väl vara det bästa spelet jag spelat på 27 år.

Ooh, skönt att höra. Är 17 timmar in nu och det är bitvis segt, så skönt att höra att det troligtvis blir bättre! 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Är det ok att hoppa in i detta spel som ens första Final Fantasy spel eller bör man lira något annat innan detta?

Om det är story du tänker på så bör du som sagt börja med FF7 Remake, men i övrigt är alla FF-spel i huvudserien fristående så man kan utan problem spela dem i vilken ordning man vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Ooh, skönt att höra. Är 17 timmar in nu och det är bitvis segt, så skönt att höra att det troligtvis blir bättre! 😊

Jag började fokusera på storyn enbart efter 3e zonen. För att undvika spoilers. Kan säga att det var ett mycket bra val. Nu ska jag göra alla sido aktiviteter.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av person:

Jag började fokusera på storyn enbart efter 3e zonen. För att undvika spoilers. Kan säga att det var ett mycket bra val. Nu ska jag göra alla sido aktiviteter.

Ja, jag känner att det är nog dags att fokusera mer på storyn. Har ju velat göra allt i alla zoner innan jag går vidare i storyn, men inser att det är lite väl dränerande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av person:

Jag började fokusera på storyn enbart efter 3e zonen. För att undvika spoilers. Kan säga att det var ett mycket bra val. Nu ska jag göra alla sido aktiviteter.

Håller med. I kapitel 4 gjorde jag endast tillräckligt för att i combat simulation ha möjlighet att ”vinna” en elemental material. Det brukar bara finnas några enstaka av dem i spelen.