Hjälp - Återställning av fysiskt kraschad disk

Permalänk
Medlem

Hjälp - Återställning av fysiskt kraschad disk

Höll på att föra över en del viktiga filer från en 6 månader gammal HDD till en mer säker lagring men den kraschade under överföringen och ger konstant ett klickande ljud numera...

Nu till min fråga: Vet någon ett bra företag dit man kan skicka disken för att eventuellt återställa data?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfskii:

Höll på att föra över en del viktiga filer från en 6 månader gammal HDD till en mer säker lagring men den kraschade under överföringen och ger konstant ett klickande ljud numera...

Nu till min fråga: Vet någon ett bra företag dit man kan skicka disken för att eventuellt återställa data?

IBAS, men var beredd på att det kan kosta norr om 10k för data räddning.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Ibas ska vara bra. Men det kostar

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Ahlberg Data
Vi räddar din förlorade data. Undersökningen är kostnadsfri.

https://www.ahlbergdata.se/

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Visst har du slutat försöka på egen hand så det inte förvärras?

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen allihop, misstänkte att det går på 5-10 tusen... Lite surt när det mest är gamla familjefoton
Kanske väntar in några månader tills jag slår till isåfall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maweric:

Visst har du slutat försöka på egen hand så det inte förvärras?

Yes, den är uttagen och lagd i förvar för tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Ahlberg Data
Vi räddar din förlorade data. Undersökningen är kostnadsfri.

https://www.ahlbergdata.se/

De är kanon. Men även för tio år sedan när jag hade med dem att göra, så låg maxtaket för privatpersoner på 15k, vilket ofta var vad det kunde kosta.
Visserligen en liten summa för någonting som inte går att återskapa, så som foton.

Visa signatur

It’s more fun to compute.