Var köper man billiga, vettiga keycaps till ett Corsair Strafe Mk2?

Permalänk
Medlem

Var köper man billiga, vettiga keycaps till ett Corsair Strafe Mk2?

Jag har helt enkelt tappat bort ett par keycaps vid rengöring och vill inte köpa något speciellt som ersättning, men jag förmodar att man inte kan köpa individuella keycaps (jag saknar J och 0). I övrigt funkar tangentbordet som det skall.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

Kolla in maxgaming.se. Dem har ett så bra utbud på keycaps för inte allt för många kronor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Kolla in maxgaming.se. Dem har ett så bra utbud på keycaps för inte allt för många kronor.

Är det en speciell "typ" av keycaps som mitt tangentbord använder? Finns det en standard?

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mezzo_:

Är det en speciell "typ" av keycaps som mitt tangentbord använder? Finns det en standard?

Nejfan, jag använde https://www.maxgaming.se/sv/keycaps/ultra-violet-pbt-double-s... detta tillexempel på mitt gamla Strafe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Nejfan, jag använde https://www.maxgaming.se/sv/keycaps/ultra-violet-pbt-double-s... detta tillexempel på mitt gamla Strafe.

Ursäkta som svär men, över 500 spänn för lite plast? Corsair borde sälja basic setupen men jag hittar bara engelska på deras sida. Iofs är J och 0 inte så typiska.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mezzo_:

Ursäkta som svär men, över 500 spänn för lite plast? Corsair borde sälja basic setupen men jag hittar bara engelska på deras sida. Iofs är J och 0 inte så typiska.

I det stora hela så kan jag inte hålla med dig om att det är så dyrt, då det finns betydligt dyrare keycaps än det jag länka. Mitt tangentbord har kostat genom åren sammanlagt en 6-7 tusen kronor om inte mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

I det stora hela så kan jag inte hålla med dig om att det är så dyrt, då det finns betydligt dyrare keycaps än det jag länka. Mitt tangentbord har kostat genom åren sammanlagt en 6-7 tusen kronor om inte mer.

Nej, jag förstår att det är det nya normala egentligen men det bär emot lite då jag tyckte att jag la "mycket" pengar när jag köpte detta för 1300kr eller vad det var. Jag skulle kunna tänka mig att köpa caps från någon med ett dött tangentbord t ex. För mig är det inte viktigt att tangentbordet ska vara särskilt fräsigt.

För 500kr så känner jag att jag överlever utan en keycap på nollan och jag har flyttat ~ till J.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk

ser ju ut som att det använder vanliga mx tangenter så bör gå att köpa på typ random typ matchande caps för mx brytare på amazon eller aliexpress för nån hundring eller 2 med moms å ev tull.

men skulle tippa att det nog i slutänden slutar i bara marginellt billigare att köpa bara dessa 2 tangenter med frakt och moms som att bara köpa en hel uppsättning US tangenter och sno de 2 knapparna ur kittet.

ända skillnaden är ju typ knapparna för åäö och ett par av tecknen enter som inte är samma på högersidan typ men de behövde du ju inte ändå.

och us layouten är oftast betydligt billigare än svensk / nordisk layout av outgrundlig anledning men tippar att efterfrågan är större på US layouten än nordisk.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

ser ju ut som att det använder vanliga mx tangenter så bör gå att köpa på typ random typ matchande caps för mx brytare på amazon eller aliexpress för nån hundring eller 2 med moms å ev tull.

men skulle tippa att det nog i slutänden slutar i bara marginellt billigare att köpa bara dessa 2 tangenter med frakt och moms som att bara köpa en hel uppsättning US tangenter och sno de 2 knapparna ur kittet.

ända skillnaden är ju typ knapparna för åäö och ett par av tecknen enter som inte är samma på högersidan typ men de behövde du ju inte ändå.

och us layouten är oftast betydligt billigare än svensk / nordisk layout av outgrundlig anledning men tippar att efterfrågan är större på US layouten än nordisk.

I en ideal värld så kan man köpa bara J och 0 från Aliexpress t ex, något som liknar standardcapsen på Strafe.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

Corsair har ju sina pbt double-shot pro backlit i Nordic. Lite svårare att hitta nu för tiden. Har tidigare varit lättillgängliga för mellan 300-350 kr och ibland ännu billigare. Finns fortfarande att hitta lite här.