Jonsbo DS8 sensorskärm - problem med visning

Permalänk
Medlem

Jonsbo DS8 sensorskärm - problem med visning

Har skaffat en liten skärm för att kunna visa sensorinformation på. Det är en Jonsbo DS8. 1280x800 i storlek.
Jag har den ansluten som skärm 2 via hdmi till IGPU för bild och usb för ström. Har hittat en bra sensorpanelfil på nätet som jag anpassat efter eget tycke.

Jag har konfigurerat via Aida64 där man via inställningar bla kan låsa storlek och läge på sensorpanelen.
Det hela fungerar ganska bra, men...

Ibland öppnar sig en app eller ett programfönster på skärm 2 "bakom" sensorpanelen vilket gör att jag måste in och ändra i Aida64 inställningar för att kunna flytta sensorpanelen så jag kommer åt det app/programfönster som gömmer sig bakom för att flytta det till skärm 1.

Då detta med sensorpaneler är nytt för mig så vill jag fråga hur jag kan göra för att undvika detta irriterande problem?

Visa signatur

OS:Windows 11 24H2 Pro for Workstations Insider Preview 64-bit Build 26200.5001|CPU: Intel Core i9 11900K|GPU: ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XTX OC |Moderkort: Asus ROG Maximus XIII Extreme Z590 med American Megatrends Inc bios 2001 |Kingston SFYRD2000G 2TB, PCIe 4|Samsung 990 Pro 1 TB, PCIe 4|Samsung 980 Pro 1 TB, PCIe 4|2 st Samsung 980 1 TB, PCIe 3 i raid0 |RAM: Kingston Fury Beast 64GB DDR4-3600|PSU: Corsair HX1500i|Monitor: SAMSUNG ODYSSEY G5 C34G55T 34" DisplayPort 1.4|Chassi: Corsair 7000D Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seloken:

Har skaffat en liten skärm för att kunna visa sensorinformation på. Det är en Jonsbo DS8. 1280x800 i storlek.
Jag har den ansluten som skärm 2 via hdmi till IGPU för bild och usb för ström. Har hittat en bra sensorpanelfil på nätet som jag anpassat efter eget tycke.

Jag har konfigurerat via Aida64 där man via inställningar bla kan låsa storlek och läge på sensorpanelen.
Det hela fungerar ganska bra, men...

Ibland öppnar sig en app eller ett programfönster på skärm 2 "bakom" sensorpanelen vilket gör att jag måste in och ändra i Aida64 inställningar för att kunna flytta sensorpanelen så jag kommer åt det app/programfönster som gömmer sig bakom för att flytta det till skärm 1.

Då detta med sensorpaneler är nytt för mig så vill jag fråga hur jag kan göra för att undvika detta irriterande problem?

<Uppladdad bildlänk>

Har nog inte riktigt haft problem med detta själv ännu men blir att följa tråden. Haft min första av denna i ett par veckor men fick hem min andra idag. Inte hunnit sätta igång denna ännu.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk

testat att bara sätta fönstret som du inte vill ha där i focus (ALT+tab eller Win+tab) och trycka på win+piltangent höger/vänster för att flytta dem mellan de olika fönsterzonerna på skrivbordet tills det är på en av dina skärmar där du kan se fönstret.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Win+shift+pil flyttar valt fönster till nästa skärm.
Win+pil flyttar valt fönster till nästa zon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

testat att bara sätta fönstret som du inte vill ha där i focus (ALT+tab eller Win+tab) och trycka på win+piltangent höger/vänster för att flytta dem mellan de olika fönsterzonerna på skrivbordet tills det är på en av dina skärmar där du kan se fönstret.

Jag vet inte om detta har någon koppling överhuvudtaget men har några gånger i samband med detta råkat ut för att skärm 1 blir svart och inte vaknar förrän jag gjort en hård omstart. Något jag har reagerat på att det hänt flera gånger när jag öppnar en webbläsare…

Visa signatur

OS:Windows 11 24H2 Pro for Workstations Insider Preview 64-bit Build 26200.5001|CPU: Intel Core i9 11900K|GPU: ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XTX OC |Moderkort: Asus ROG Maximus XIII Extreme Z590 med American Megatrends Inc bios 2001 |Kingston SFYRD2000G 2TB, PCIe 4|Samsung 990 Pro 1 TB, PCIe 4|Samsung 980 Pro 1 TB, PCIe 4|2 st Samsung 980 1 TB, PCIe 3 i raid0 |RAM: Kingston Fury Beast 64GB DDR4-3600|PSU: Corsair HX1500i|Monitor: SAMSUNG ODYSSEY G5 C34G55T 34" DisplayPort 1.4|Chassi: Corsair 7000D Airflow