Norton Ghost guide.

Permalänk

Norton Ghost guide.

Kan någon förklara hur man ska göra för att kunna göra en återställning med Norton Ghost, har inte fattat hur man bränner ner allt på skiva.

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk

enklaste är att bränna image inkl. ghost.exe på en skiva nummer 1 ( om det är flera) sedan bara bränna in 98:ans bootdisc med ex. cdrwin, använd meny
iso9660 option / advanced options / bootable disc / load segment (07C0) Load sector (4) alternativt nero... för bootable disc
Återställning blir att skivan bootar till äkta DOS: sedan bara man skriver GHOST.EXE vid promten, sedan är det klart.. enkelt eller hur?
sedan kan du använda Symatecs egna pcdos alternativ som följer med, lika enkelt förmodar jag.. inte provat iofs :--)

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=16431...

PS: alternativet ovan fungerar på ALLA FÖREKOMMANDE OS

Permalänk

Hmm, kan inte säga att jag fattade så mkt av det där. Men det kanske är lättare när man har programet och det framför sig.

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk

jo, det är enkelt när man har programmet framför sig..
extrahera din bootimage från en 98 eller winme skiva me ex. isobuster eller cdrwin (använd meny extrakt) eller sök google o ladda ner.
Sedan finns det bra guider tex nedstående länk för att göra skivan bootable enligt eltorito spec. Alternativet är att ej göra den bootable,

då bränner du bara ghost image samt ghost.exe på samma skiva, vid en ev återställning så så får du boota upp manuellet till DOS. hur gör man det? enkelt, stoppa in 95:ans bootdisc i a:\ o sedan boota upp..

http://www.thetechguide.com/win2kbootcd/

Permalänk
Permalänk
Medlem

kör du Ghost 2003 så finns det ju massa olika disketter du kan skapa för återställning. Tex Återställning via nätverk (ghost castserver), via cd, via seriella enheter så som usb firewire, via vanlig disk mfl.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.