Permalänk
Medlem

Garderob

Nu har min garderob fått en liten obyggnad.
Eller, ja det är väl nån vecka sen, men iaf

Vart less på att min stora fula burk låg mitt på golvet och väsnades, så jag släpade in en garderob i mitt rum och började mecka lite.

Bild1
Bild2

Halvtklart iaf, måste fixa PS/2 skarvsladdar bara.

Sen ska jag bygga in en server i en ful liten "låda" som jag kom över. Den är såklart 19", men höjden är jag osäker på, precis att en "cabbad" ATX-nätdel rymms på höjden.

Som ni ser så finns det redan en ATX-nätdel där. Det är för att polaren som hade "lådan" före mig hade sin server i den, han ides inte slita ut nätdelen så den fick vara kvar Den är "cabbad" för att ta mindre plats

Inte den snyggaste "kakburken", men garderobsdörren ska ändå hållas stängd

Låda1
Låda2

När jag byggde in datorn och grejjerna i garderoben så passade jag på att kasta in min 10 bands equlaizer och ett bilslutsteg dit. En liten "ljud sketion"

Ljud1

Sen har jag två bekväma "subbar" på varsin sida om mig.
En DR Coustic 12" och en 15" av samma fabrikat.

DR 12"
DR 15"

Så nu har jag fått skriva av mig lite, dags för lite sömn och börja såga ut hål för fläktar till garderoben, samt bygga in belysning på nåt smidigt sätt

Permalänk

gulligt

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Ganska nice faktiskt.

Visa signatur

*Signatur raderad 2003-12-31 09:58* Utloggningslänkar är inte snälla /Mental:D (Mental söp bort min signatur vid nyår).
Inloggningslänkar då?

Permalänk
Medlem

ser ungefär like fint ut som serverskåpen gör på vägverket :P.
men säkert jättefunktionellt... lite avis faktiskt.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Just nu är den inte alls söt, men ge mig lite tid så ska jag ha hunnit inreda och fixa lite

Om inte annat så fyller den funktionen som jag ville iaf

Permalänk

Ser bra ut var det jag skulle skriva först, men det var under andra faktorer det blev "gulligt".
Om du har en bättre kamera som kan ta lite större bilder skulle det inte göra någonting

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Ska försöka fixa en riktiga kamera och kasta min sug webcam åt tattarna som bor i de resterande rummen i huset (dvs. brorsan eller farsan, vem som nu vill ta den)

Permalänk
Medlem

Hur släpar man in en gaderob i ett rum?

Permalänk
Medlem

den stod i ett annat rum, så jag släpade in den i mitt

Permalänk
Medlem

ok.. Tänkte inte först på att det finns "flyttbara" gaderober

Permalänk
Medlem

mjo, alla är inte inbyggda i väggar och dyl.

Permalänk

Vad har du för ventilation i garderoben? Der blir tveklöst jättevarmt om du inte får bort varmluften från alla de burkarna.

Har själv två burkar i garderoben. Gjorde ett hål i hyllan ovanför och blåser upp luften genom ett ventilationsrör.

Visa signatur

Two types of people laugh at the law: those that break it and those that make it.

Permalänk
Medlem

Som jag skrev längst ner i mitt första inlägg...
SKA göra hål för fläktar.. Ska trycka in 4st 120mm i "golvet" och ett par 120mm bakom hubbarna som är högst upp i själva "racket"...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RulerOfHeck
Vad har du för ventilation i garderoben? Der blir tveklöst jättevarmt om du inte får bort varmluften från alla de burkarna.

Har själv två burkar i garderoben. Gjorde ett hål i hyllan ovanför och blåser upp luften genom ett ventilationsrör.

Det är vid sådana här tillfällen man önska man bor i en villa. Om man bor i en lgh brukar inte hyresvärden vara glad om man borra upp vägen för att komma åt ventilationen

Visa signatur

Xbox: 1.4 --- SmartXX --- 200Gb --- 110 Spel.

Dator: CPU: Amd 2200+ RAM: 1024 DDR HDD: 610GB

Permalänk

Tja, 6st 120mm lär ju räcka en stund.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3.14
Det är vid sådana här tillfällen man önska man bor i en villa. Om man bor i en lgh brukar inte hyresvärden vara glad om man borra upp vägen för att komma åt ventilationen

Nja, jag menade inte att jag blåser direkt till ventilationen. Det är bara ett 1 meter långt rör som slutar nära taket i garderoben, så att varmluften inte cirkulerar tillbaka.

Visa signatur

Two types of people laugh at the law: those that break it and those that make it.