Permalänk
Medlem

Hur tar man bort pop-nitar?

Hur tar man bort pop-nitar?
jag vill ta bort någar pop-nitar på mitt chassi för att ta loss översidan på mitt chassi och sedna sätta fast de igen med vanliga skruvar. tips?

Visa signatur

// ZparQy

Permalänk
Medlem

borra

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Medlem

borra ur popnitarna å ersätt senare med skruv å mutter..

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Du kan ta en stabil kniv och sätta mot huvudet på niten och slå lite enkelt ett par gånger med en hammare, så löste jag det..

Permalänk
Medlem

som sagt, borra i mitten på niten. det löser alla dina problem

Visa signatur

weee!

Permalänk
Medlem

ok, tack för tipsen. Det blir la till att borra i morgon då

Visa signatur

// ZparQy

Permalänk
Medlem

Glöm inte att borra försiktigt, det blir lätt så att man kommer för mycket på sidan om mitten av popniten så man tillslut borrar bort mer än bara popniten

Visa signatur

Har bytt namn från: nulleman ~ Blogg: http://skorpion.se
MacBook Pro: 15.4' ~ 1.83GHz ~ 1512MB RAM ~ 80GB HDD
Medlem i signaturen blodtörstiga Appleanvändare

Permalänk
Medlem

.. men tryck endå hårt hela tiden.. så slipper du att borren fastnar och du bara drar runt hela popniten ;P

Visa signatur

:: xp 3000+, Asus a7n8x Deluxe, 2*256mb Samsung pc-3200, Hercules Radeon 9500 pro, IBM 180gxp totalt 300gb ::

Permalänk
Medlem

Ett annat bra tips är att använda en ganska så stor borr och borra bort "huvudet" på niten.. om den sen inte vill släppa när du har fått lös huvudet så tar man bara en spik eller syl eller liknande och slår lite lätt i mitten av niten från sidan man har borrat så ramlar den ut..

Det är enklast att göra så tycker då jag... börja inte borra i hålet som niten sitter i.. Det brukar vara väldigt svårt att komma i mitten..

Visa signatur

Numer nästan helt drogfri!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WDac
borra ur popnitarna å ersätt senare med skruv å mutter..

Är det inte bättre att ersätta med en popnit igen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marwin
Är det inte bättre att ersätta med en popnit igen?

om han kanske vill kunna ta av den igen?? han slipper ju borra andra gången lättre med skruv å mutter då..

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Ett tips, dra aldrig ur popnitar som fastnat på borren med handen. Jag gjorde det en gång och jäveln envisades med att sitta kvar så jag tog i mer och slant. Borren skar in i tumme och finger, aj!

Permalänk
Medlem

Jag tog en polygrip

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem

Popnita ur dem eller borra, simple as that

Tur man har en farsa som jobbar på Bulten Stainless AB
Kan få de mest udda skruvar/muttrar man hittar

Visa signatur

chassi('Corsair Graphite 600T'); mobo('Asus Sabertooth Z87'); cpu('i7 4770K'); ram('2x8GB@1600MHz'); gfx('Nvidia 970 Strix DC2 OC'); psu('Corsair 860W Platinum');

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WDac
borra ur popnitarna å ersätt senare med skruv å mutter..

Eller en ny poppnit..!

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.
Erik Petterssons blogg om webbutveckling

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwin:

Är det inte bättre att ersätta med en popnit igen?

Skrivet av ptz0n:

Eller en ny poppnit..!

om ni läser vad TS skriver istället för att bara ösa ur er "kunskap" så kommer allt blir mycket roligare och ni slipper göra bort er

Edit: Roligt att tråden är 9 år gammal xD WHOS LAUGHING NOW!

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem

Fin återupplivning av tråden.... Säkert många av dem som fortfarande kollar i denna tråd

Permalänk
Sötast

Har du kommit igenom popnitarna än TS? gott om tid har du haft

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Popniter kan ställa till det, inte bara för datornördar
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?81000-B%E4sta-s%...

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hiraeth:

Fin återupplivning av tråden.... Säkert många av dem som fortfarande kollar i denna tråd

Den finns fortfarande och gör liv i den igen, verkar bli att köra på borr! letade efter enklare alternativ, då man ska in och borra bort hdd bur i chassit kan bli lite jobbigt att komma in med en bor känns det som

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaeger90:

Den finns fortfarande och gör liv i den igen, verkar bli att köra på borr! letade efter enklare alternativ, då man ska in och borra bort hdd bur i chassit kan bli lite jobbigt att komma in med en bor känns det som

Snart 10års jubileum

De är bara att borra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hiraeth:

Snart 10års jubileum

De är bara att borra!

Vet inte hur du tänkte, men tråden skapades 2003. den är alltså 12 år gammal

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Vet inte hur du tänkte, men tråden skapades 2003. den är alltså 12 år gammal

Haha, tråden börjar snart 6:an ^^

Permalänk
Medlem

Hur tar man bort pop-nitar?

Tack för tipset, precis vad jag behövde hjälp med. Ser ut att vara ett återkommande bekymmer genom tiderna. Tråden går nu i gymnasiet, förmodligen IT eller någon mekanisk linje

Permalänk
Medlem

Googlade på samma fråga och tråden blir myndig i år

Permalänk

Hade med samma problem! Fast på en ugn. Blir till att dra fram borren!

Permalänk
Medlem

Och där fyllde tråden 20år!
Bra tips för mig som just ska till att byta ut några fastnitade knap på en aluminiumbåt.

Visa signatur

War is Peace.
Freedom is Slavery.

Permalänk

Dessa popnitar

Skrivet av kimgu1986:

Hade med samma problem! Fast på en ugn. Blir till att dra fram borren!

En gång så tog jag dän en popnit