Datorn är död! Länge leve datorn!

Permalänk
Medlem

Datorn är död! Länge leve datorn!

Well it's official. Min dator dog i fredags och det suger ganska hårt. Satt och slösurfade och snackade skit med nån polare när datorn bara slocknade och de började lukta lite brännt (de blir man glad över).

Alla 5v pinnar i strömmkontakten till mobot var brännda. Jävligt inte kul. Men men, nu över till frågorna:

Hur mycket tror ni gått sönder pga detta?
Hur stor chans är det att grafikkortet dött?

Beställe detta från DB igår
1 st ABNF7S2 (Abit NF7-S rev 2.0 nForce2 5PCI 1AGP8x 3DDR-DIMM ATA133 LAN Firewire USB 2.0 6CH-Audio SocketA ATX)
1 st XP2500BA (AMD Athlon XP2500+ Barton 1833MHz/1.83GHz 128/512Kb 333MHz 0.13 bulk SocketA)
2 st 256DDRT400W (TwinMOS-Winbond Original 256Mb DDR-DIMM PC3200/DDR400 184pin 400MHz CAS2.5 (AMD OK))

Dock har jag insett att det är mer saker jag behöver
Så över till de köprellaterade frågorna:

Måste ha ett nytt nätagg - tips? Någon som har erfarenhet av "Levicom 420 XPE-P 2Fans Blackline 420W"? eller ska jag lägga en hunding extra på en svagare PSU för att det är ett mer erkänt märke? "Antec SmartBlue350 350W ATX"
eller ska jag rent av köra på "Antec True Power 430W ATX"?

Har ganska begränsat på pengar men jag vill inte bränna fler saker heller...

Sen måste jag väl ha lite chassifläktar oxå, tips på det? Har typ tänkt 2 80*80 papst en in och en ut. Lär inte köra prollen i mer än 2 Ghz.

Edit: Kan man maila datorbutiken och be dem lägga till lite saker på en redan befintlig order?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Antec TruePower är det mycket bra kvalitet på. Har inte hört något om Levicom, men Antec är med stor sannorlikhet bättre.
Sen tror jag det räcker med 380W versionen.

Om din order inte har skickats än så borde det inte vara några problem för dom att lägga till lite saker i ordern.
Men då får du skynda dig att maila dom om det.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Levicom 420W har en mjäkig max 12V output (15 vad det nu är, ampere?). dock har det förbannat mycket sladdar ur sig så man kan koppla in mängder och åter mängder med grejer.
Så det är en smaksak.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jochman
Levicom 420W har en mjäkig max 12V output (15 vad det nu är, ampere?). dock har det förbannat mycket sladdar ur sig så man kan koppla in mängder och åter mängder med grejer.
Så det är en smaksak.

Och hur märker man av den mjäkigheten?

Visa signatur