Killarna från Blizzard north är tillbaka!

Permalänk
Medlem

Killarna från Blizzard north är tillbaka!

Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

wee

Visa signatur

Ryzen 5950X | RTX 4090 TUF | 32GB 3600CL16 | Asus ROG Strix B550-F
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Medlem

Fräckt!

"Flagship Studios is currently working on our first game, and it has the few insiders who have seen the initial design and implementation excited and intrigued."

Edit: Hoppas det blir Diablo III.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Låter inte direkt troligt iom att dom slutade på blizzard vilka borde ha rättigheterna till diablo.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Den som lever får se

Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Låter inte direkt troligt iom att dom slutade på blizzard vilka borde ha rättigheterna till diablo.

Troligen är det Blizzard som har rättigheterna till Diablo-serien, ja. Man vet dock aldrig.

Observera även " " i mitt föregående inlägg som symboliserade att meningen var av en mild skämtsam art och inte skall tas på fullaste allvar.

I vilket fall som helst ska det bli spännande att se vad för slags spel det blir.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Låter inte direkt troligt iom att dom slutade på blizzard vilka borde ha rättigheterna till diablo.

Det hindrar väl inte dem från att göra en kopia (med lite andra smådetaljer) av spelet, eller? Det har ju kommit flera kloner redan, då borde de också få göra en

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D
Fräckt!

"Flagship Studios is currently working on our first game, and it has the few insiders who have seen the initial design and implementation excited and intrigued."

Edit: Hoppas det blir Diablo III.

Eller StarCraft II

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem

Jobbade dom på Blizzard North?? Det är väl dom snubbarna som gjorde Daiblo serien?

Blev lite orolig eftersom jag trodde dom slutade från "Vanliga Blizzard så att säga" som gör warcraft och starcraft, det skulle inte vara bra eftersom (om) när sc2 görs så skulle det vara en stor förlust för spelet och det skulle säkert inte bli i närheten så bra som originalet

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

Man kan bara hoppas att det växer fram något bra från det här. Men jag tvekar inte eftersom de här grabbarna vet vad de pysslar med..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hajvan
Jobbade dom på Blizzard North?? Det är väl dom snubbarna som gjorde Daiblo serien?

Blev lite orolig eftersom jag trodde dom slutade från "Vanliga Blizzard så att säga" som gör warcraft och starcraft, det skulle inte vara bra eftersom (om) när sc2 görs så skulle det vara en stor förlust för spelet och det skulle säkert inte bli i närheten så bra som originalet

Jag vet ingenting om det där, men jag hade iaf sådan initativförmåga att jag följde länken i dett ursprungliga inlägget.

"Known for their individual work on some of the best-selling computer games of all time, including the Warcraft®, StarCraft®, and Diablo series, this core team of experienced artists, programmers, designers and producers have worked together for close to a decade. Notably, they created and developed the wildly successful Diablo franchise that has sold in excess of 13 million units worldwide."

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Ni kan glömma allt som har med Diablo, Starcraft och Warcraft att göra, rättigheterna till spelen är Blizzards, om dom inte köpt någon vill säga men det finner jag inte så troligt då det nog är väääääääääldigt dyrt.
Jag hoppas att dom inte är dumma nog att göra en kopia på något av spelen, det skulle vara jävligt tråkigt om det är för uppenbart.
Men det ska bli kul o se vad dom sysslar med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anubis
Ni kan glömma allt som har med Diablo, Starcraft och Warcraft att göra, rättigheterna till spelen är Blizzards.

min fråga var inte om dom skulle göra ett nytt sc utan frågan var på vilken avdelning dom jobbade på blizzard eller blizzard north. Så dumma är vi inte att vi tror att deras nya företag kommer att göra ett nytt sc,wc eller diablo.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hajvan
Jobbade dom på Blizzard North?? Det är väl dom snubbarna som gjorde Daiblo serien?

Blev lite orolig eftersom jag trodde dom slutade från "Vanliga Blizzard så att säga" som gör warcraft och starcraft, det skulle inte vara bra eftersom (om) när sc2 görs så skulle det vara en stor förlust för spelet och det skulle säkert inte bli i närheten så bra som originalet

Eftersom Bill Roper var mer eller mindre "huvudmannen" bakom de mesta hos blizzard så kommer nog kvalitén sjunka rätt så markant. Han tog ju fö med sig dom han ansåg var de bästa hos blizzard.

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk
Medlem

kan bara säga att blizzard var dumma som lät dom gå..... :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
kan bara säga att blizzard var dumma som lät dom gå..... :/

Tror inte de kunde göra så mycket om de redan hade bestämt sig.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower