Skadade system-filer i Windows XP Pro?

Permalänk
Medlem

Skadade system-filer i Windows XP Pro?

Hej
I går när jag startade upp datorn börjades Windows scanna hårddisken, och efter det reparera en del filer (minns inte vilka). Jag tänkte inte mer på det och slösurfade någon timme. Av någon anledning startade jag om datorn och fick ett felmeddelande under uppstarten av Windows;
Det gick inte att starta Windows eftersom följande fil saknas eller är skadad:
\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

Försök att reparera filen genom att starta installationsprogrammet för Windows med hjälp av installations-CD:n.
Välj R vid första skärmbilden för reparation

Jag har testat att välja "Reparera befintlig Windows-installation", vilket leder mig till en "reparations-konsol" där jag inte har en aning om hur jag ska göra.

Så om någon vet vad problemet är skulle jag vara väldigt tacksam

Edit: Jag hittade information om felet, http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;30754.... Nu ska jag själv ta mig en bit mat och sedan förhoppningsvis få igång min dator, men förhoppningsvis hjälper det någon annan som inte har råkat ut för det tidigare.

Visa signatur

"Människan kan uppenbarligen inte stava rätt."

Permalänk

Vill bara tacka för världens bästa länk!!!

Tack tack tack tack tack tack tack * 1000!

Den räddade min dator och mitt psyke, tusen tack!

Tuffejalle

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk

en polare hade exact samma fel... det räkte att jag skrev in ny master boot rekord.. då funkade det

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black