problem med konton i XP

Permalänk
Medlem

problem med konton i XP

kastade in SP1 nyss och rebootade.
fick då nå sumt errormeddelande, kunde inte läsa nå inloggningsgränssnitt.

så jag hoppade ut i dos och installerade om xp på nytt, i samma dir.
sen när jag väl fått igång datorn igen så var mina "gamla" inloggnings-mappar kvar.
fastän jag skrev in exakt samma saker nu "namn, inloggning" o.s.v

nu är det så att jag behöver ta mig in i en sån där mapp och ta lite txtfiler som finns på skrivbordet (om man nu hade loggat in med den usern), men jag kommer inte åt inneållet med min nuvarande login (admin), har testat i felsäkert läge oxå.

nån som vet hur jag ska fixa det här?

Permalänk
Medlem

Felsäkert o sen in i Administratör-kontot så kan du komma åt..

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapher
Felsäkert o sen in i Administratör-kontot så kan du komma åt..

Får det inte att fungera :/
Bifogar en bild.

Permalänk
Medlem

läs igen vad det står på i din bild. "Åtkomst Nekad". Vilket betyder: du sa nyss att du omsinstallerade windows och dina mappar sen förra installationen var kvar. Varje gång ett konto skapas i windows görs ett unikt ID för den användaren som aldrig återkommer igen. Oavsätt om du har samma namn på kontot eller ej.
Det som har hänt är då bara att du inte har rättigheter att läsa mappen för att de är satta så att den förra adminen fick det.
Lösning: ändra ägare och rättigheter.

PS. varför ominstallerade du barar för att du fick ett error efter sp 1, kunnde du inte bara avinstallera sp istället.... så roligt när folk löser alla problem genom att formater och ominstallera

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
läs igen vad det står på i din bild. "Åtkomst Nekad". Vilket betyder: du sa nyss att du omsinstallerade windows och dina mappar sen förra installationen var kvar. Varje gång ett konto skapas i windows görs ett unikt ID för den användaren som aldrig återkommer igen. Oavsätt om du har samma namn på kontot eller ej.
Det som har hänt är då bara att du inte har rättigheter att läsa mappen för att de är satta så att den förra adminen fick det.
Lösning: ändra ägare och rättigheter.

PS. varför ominstallerade du barar för att du fick ett error efter sp 1, kunnde du inte bara avinstallera sp istället.... så roligt när folk löser alla problem genom att formater och ominstallera

"Inloggningsgränssnittet kunde inte laddas", oavsett om jag gick genom felsäkert läge eller vanliga.
Så då instellerade jag om skiten.