Prescott 3.0 v.s. Northwood 3.0 (En fråga)

Permalänk
Medlem

Re: mm?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dampy!
jo men eftersom dom bygger på 0.09.. så måste det ju gå att prässa ut mycket mer en vad dom vanliga skulle kunna dröma om att få ut? typ 5.0? och det där med 1024kb måste ge en mycket bättre leveranstid... (menar signalerna i datorn)
Eller jag kanske har fel? det kanske blir som med minnena..... Om man har för mycket minne så blir den segare istället för snabbare.. :S det för vi ju inte hoppas på? e du ingen som ahr fått sin prec... eftersom 3.2 e ju ute nu

Nä det är ingen som fått sin prescott än för de är inte ute än.

EDIT: Det närmsta jag kommer är:
"OBS! Obekräftat pris & leveranstid -beräknas början Feb-04
" -beräknas 3199 kr

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dampy!
ja ,
det kanske man ska testa :S
men 3.2 e ju nere på 2300:- nu :S den verkar bli populär

Hmmm va du död när du skrev detta eller? haha
en 3.2 kostar 3,700kr i dagsläget?
Eller kan du vissa mig var du hitta en 3.2 för 2,300kr

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk

vet inte vad personen har hittat det
men på www.itbutikken.dk
kostar en prescott 3.0 2300:-
och en prescott 3.2 2900:-

Visa signatur

Asrock P4Dual-880Pro | Intel P4C 3.0 | Twinmos Orignal PC3200 512Mb, Kingston Value 512Mb Dual channel | Club3d Radeon 9600pro (400/300x2)

Permalänk
Medlem

HÖÖÖ??

Jo den svenska butiken (PRECFORUMET) så kostade den 2300 + frakt.... men nu har den gått upp till 2800 igen (3.2an!!!!!)

http://www.theinquirer.net/?article=13847

Permalänk
Medlem

vad är poängen med höga MHz och få beräkningar per klockcykel?
svar: att få okunniga att välja Intelprocessor istället för AMD eftersom den har "högre klockfrekvens" den okunnige tittar efter just detta, jag kommer köra AMD nästa gång...
Athlon 64 here I come...

Visa signatur

Abit AV8, Athlon 64 Venice 3200+, Asus 6800GT, 1024 Corsair XMS 3200LL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b3nTa
vad är poängen med höga MHz och få beräkningar per klockcykel?
svar: att få okunniga att välja Intelprocessor istället för AMD eftersom den har "högre klockfrekvens" den okunnige tittar efter just detta, jag kommer köra AMD nästa gång...
Athlon 64 here I come...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamilton83
Och hur slutade det då?

De har jag inte tänkt dra upp här! de är bara att kolla några andra trådar så ser du direkt hur de slutade...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b3nTa
vad är poängen med höga MHz och få beräkningar per klockcykel?
svar: att få okunniga att välja Intelprocessor istället för AMD eftersom den har "högre klockfrekvens" den okunnige tittar efter just detta, jag kommer köra AMD nästa gång...
Athlon 64 here I come...

jo men du har ju en intel? ne menj ag tror att prec kommer slå dom gammla :S men det visar ju inte så på testerna :S *suck* då kanske dom inte e så stabila endå? :S