Permalänk

Seriöst fel på D-link 604

Har nåt seriöst fel, skiten hänger sig när om man surfar "för mycket" mot den, tex kan klicka på 3 länkar kanske, sen hänger den sig.

Problem med att den verkar tappa anslutning hela tiden, tex på IRC, står jag är online, fast jag egentligen pingat ur för länge sen, men den fattar inte att reconnecta förns jag skriver något.

Samma problem häller även ICQ, står jag är online, fast jag är offline i själva verket, så jag måste reconnecta.
Detta händer precis hela tiden.

Vet inte vad ja ska göra, är det fel på den kanske?
Jag kör senaste firmwaren.

Kanske skall testa nån äldre, men vilken?

EDIT: Kanske ska tillägga att detta problem har jag inte om jag kopplar bort routern.

Permalänk

Prova att göra en reset av D-linken. Instruktioner finns på deras hemsida. Lite olika beroende på vilken HW-version du har, så jag kan inte ge det exakta tillvägagångssättet.

/NN

Visa signatur

Ordspråk 1: Enklaste sättet att skapa en liten förmögenhet är att börja med en större.
Ordspråk 2: Det är aldrig försent att ge upp.

Permalänk
Medlem

Har samma problem, jag har en HW-D1. Har pratat med D-link om den och de sa att jag skulle vänta på den nya firmwaren som skulle komma nångång under februari.

Permalänk

Okej.
Jag har också D1
Men jag har satt upp en ClarkConnect nu istället.
Så nu använder ja bara routern som switch istället, blev så förbannat trött på skiten.

Permalänk
Medlem

min di604 är mä kass så jag blev intreserad av clark connect!!!
men vad är det???

Permalänk

www.clarkconnect.com
Bygger på RedHat 9.
Det är bus enkelt.

Permalänk
Medlem

Har samma problem med min dlink 604, den blir helt korrupt när man tankar emellanåt, WAN Lampan blinkar frenetiskt... och vägrar skicka ut informationen till LAN:et, ungefär sådär. helt skumt asså, funkade perfekt med 2mbits men inte med 8mbits, på dlink supporten bad de mig sänka MTU Värdet, men det hjälper inte, kanske ska slänga dit linuxroutern igen, men ville ju ha den burken till annat, och simpelt med en router... ingen smo har löst det problemet eller?!.. Har senaste firmware 3.03. men det löste det inte heller... ska det komma en nyare firmware snart då lr?!...

Hmm, har bytt TP-Kabel från Routern till switchen där jag har de andra datorerna och då verkar allting funka bättre, kan varit kabelbrott eller kass kvalité på den andra TP Kabeln, vet inte 100% om det är detta som var felet ännu, men än så länge har det funkat felfritt, men men, förvånar mig inte om skiten hänger upp sig snart igen!..

[Update]
Den hängde upp sig igen, har talat med supporten, de ska tydligen komma en ny firmware om 1-2 veckor som ska lösa problemet med just Telia 8000 iaf.

Visa signatur

Asus M2N32-SLI Deluxe - AMD Athlon64 X2 Dual-Core 3800+ - Xilence Cooler K8 Heatpipe - Corsair 2x1024MB DDR2 PC2-5300 667Mhz CL5 - Connect3D Radeon X1650Pro 512Mb - 2 X Seagate Barracuda ST3320620AS 320GB - Samsung SH-S183A Dual-Layer DVD +RW/R

Permalänk

En kanske dum fråga men vad gör man/händer igentligen när man ändrar MTU värdet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Seriöst fel på D-link 604

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juggernaut
Har nåt seriöst fel, skiten hänger sig när om man surfar "för mycket" mot den, tex kan klicka på 3 länkar kanske, sen hänger den sig.

Problem med att den verkar tappa anslutning hela tiden, tex på IRC, står jag är online, fast jag egentligen pingat ur för länge sen, men den fattar inte att reconnecta förns jag skriver något.

Samma problem häller även ICQ, står jag är online, fast jag är offline i själva verket, så jag måste reconnecta.
Detta händer precis hela tiden.

Vet inte vad ja ska göra, är det fel på den kanske?
Jag kör senaste firmwaren.

Kanske skall testa nån äldre, men vilken?

EDIT: Kanske ska tillägga att detta problem har jag inte om jag kopplar bort routern.

Exakt det problem jag har nu, har testat med senaste firmwaren (3.06) men inte fungerar det heller...

Har t.o.m. öppnat skalet (Så nu har jag väll ingen garant heller...) och blåser med en bordsfläkt mot routern, utan lycka så klart.

Är det någon som har lyckats lösa detta problem?

Permalänk
Medlem

Hade problem med att min blev överhettad. Löste det på detta sätt

Funkade bra efter det, nu är den dock utbytt mot en clarkconnect burk..

Visa signatur

iBook G4 1.33GHz, 1024 MB, 40GB + 160, Mac OS X 10.4

Permalänk
Medlem

Lat som jag är orkade jag inte mixtra med min router som henrikk gjorde utan jag köpte en ny di-604. Pluggade in den och märkte att det var samma problem som förut..!

Så nu har jag lånat min polares modem och det fungerar prima, både med den gammla och nya routern.

Det konstiga är att när jag testade att koppla modemet (inte min polares) direkt till min dator fungerade det prima. Det var i och försig ett tag sedan men jag hade exakt samma problem då som jag hade innan jag bytte modem.

Permalänk
Medlem

Jag hade också problem med en DI-604 som hängde sig, jävla skitrouter jag avråder alla från att skaffa den även om den är billig men man får vad man betalar för.