Permalänk
Medlem

Varm XP2500+ barton

En kompis till mig har precis köpt en XP2500+ barton, nytt mammakort och en bra kylare.
Han processor susar upp i 75 grader fort som fan.

Det är minst sagt lite tråkigt och vi sitter och funderar på vad det är.
Kylflänsen har bra vidhäftning och vi har provat olika kylpastor.

Vi ska dra och reklamera processorn imorrn för den är den enda jag kan tänka mig som är felaktig.

Nån som har nåt tips på vad det kan vara?

Permalänk
Medlem

vad är det för kylare??

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Står spänningen rätt i bios? 1.65V ska det vara.

Permalänk

Om ni har testat olika kylpasta har ni tagit bort den gamla först då? Ja tror väl inte att det ska göra så mycket men det blir nog lite mysko med massa klabb

Min Barton 2500+ ligger på 43 grader @3200+ Så något är ju fel på din polares.

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Kylare är Spire WhisperRock VI.
Provat orginalsmeten som satt på och även tagit bort det och provat bättre pasta.

Har inte pillat med spänningen alls så den bör man inte behöva ändra.

Permalänk

Har ni kännt på flänsen så att den är varm? Annars så kanske det bara är givaren som visar fel. Om flänsen är så varm som 75 grader så bränner ni er på den ganska fort!

Visa signatur

MSI GT663-486eu

Permalänk

Snarare: Man _kan_ inte röra flänsen utan att bränna sig.
När det är så varmt skall det knappt gå att röra vid den.

Permalänk
Medlem

Det är fel på dioden.
Provade min prolle (XP2500+ barton köpt på samma ställe) i den och den visade 75 grader med. Provade hans prolle i min burk o den höll då 35 grader idle.
Måste vara moderkortets värmedioder som känner av fel.

Nån som har erfarenhet av att reklamera produkter köpta från http://www.dp.se/ ?