Permalänk
Medlem

Datorn låser sig

Hejsan jag har lite problem med min dator just nu.
Ibland kan den bara frysa fast helt, musen går inte att flytta och den svarar inte när man trycker på tangentbordet.
Jag fick nya minnen igår och det är efter det problemet uppstod.
Jag har KHX pc3000 minne i just nu på 512mb, jag kör det synkat på FSB 210 med 2-2-2-6 timings.
Har dragit upp vdimm till 2.8
Sen flasha jag även om bios eftersom jag inte kunda ställa in rätt dividers på mitt moderkort med den förra biosen.
Jag har ett nForce2 Ultra 400 mobo.
Så vad kan det vara för fel? kan inte höja vdimm mer

Permalänk
Medlem

flashningen e nog dåligt gjord jobbit vad kör du cpu på då? eller du har bara ändrat RAM?

Permalänk
Medlem

Kör ett memtest, och hur är det med temperaturen i burken?
Prova ändra timingsen ...

Visa signatur

Pentium 2.8Ghz (Bus 960Mhz) @3.36 Ghz, P4C800 deluxe, 2 x 512Mb Gail pc 4400 Dual, Radeon 9800 pro 128Mb. 405/350 , 3X 80 Gb Western Digital XL Caviar 8Mb cache. Maxtor SATA 200G. 6455p 3Dmark03

Permalänk
Medlem

kör cpu och ram på 210.
det har funkat fint innan jag hade det nya minnet men d¨å körde jag cpu 210 och minne 140.
har provat att flasha om och än så länge har det inte uppstått några fel iaf.

Permalänk
Medlem

ja har läst lite här o där om folk som köpt nya khx3000 och även ibland khx3200 att de sitter nån slags dubbelhäftande tejp innanför Heat spreadern. när folk tagit av den så har minnena klockat betydligt bättre.

förresten haru öppnat dom o kollar va de är för chip på dom?

Visa signatur

you are one we are we! we we!

Permalänk
Medlem

nja jag har inte riktigt vågat mig på att öppna minnet.
finns det inget annat sätt att kolla chip på minnena?
när jag kollade såg jag oxå att jag hade dendär tejpen på men som sagt vågar jag mig inte på att öppna minnena,

Permalänk
Medlem

näe de finns inget annat sätt o se chipen va javet... men om du får kass prestande ur chipen så är de troligen tejpen.. iaf vad jag har läst. klart.. garantin försvinner väl om man öppnar dom?

Visa signatur

you are one we are we! we we!

Permalänk
Medlem

jo det är vad jag hört oxå

Permalänk
Medlem

Försvinner garantin om man tar bort den dubbelhäftande tejpen?

Permalänk

är jag helt ute o cyklar nu när jag frågar varför ställa in dividers överhuvudtaget när agp/pci är låst på nforce 400 ultran?

ditt problem uppstår för mig när jag har för snäva timings eller för hög fsb

Visa signatur

1. x570-f, 3800x, 16gb, 520hx, gtx1060, 27" 144hz
2. z77-itx, 3570k, 8gb, HD7870
3. Chaintech M-atx, Pentium 733mhz, 640mb, Ati Rage II 8mb