Permalänk

Prescott och Dell

Jag är på väg att beställa en Dell Dimension 8300 http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/desk... i konfigurationen kan jag välja en 3,0Ghz Northwood eller en 3,0Ghz Prescott utan någon prisskillnad. Prescotten däremot innebär att jag kommer få vänta ytterligare 15 dagar på systemet.

Nu funderar jag över vad som skulle vara det bästa valet. Tror ni att den här 15-dagars väntetiden beror på att man väntar in en ny stepping eller LGA-sockeln eller någonting sådant? Är det över huvud taget intressant att välja en prescott framför en northwood, jag kommer framför allt att använda datorn till musikproduktion och "kontorsanvändning" alltså är spelprestanda ointressant.

Just nu har dell ett erbjudande som ger en gratis hårddiskuppgradering (vilket innebär att jag får 2x74gb raptor i raid *mums*) alltså är jag sugen på att handla snart. Är det annars värt att vänta in LGA och ny prescottstepping? Jag har inte jättebråttom även om det vore väldigt skönt med en piggare dator.

Visa signatur

"No bird soars too high if he soars with the power of his own wings"

Permalänk

det kommer vara exakt samma socket478-processorer då också... ta Northwooden...

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk

okej. när räknar man med att LGA-sockeln kommer? jag har för mig att jag hört ryktas om en ny prescott-stepping med lägre värmeutveckling osv. på G, kommer den med LGA eller?
Jag undrar mest hur länge jag ska behöva vänta om jag vill få lite bättre grejer
Är det annars värt att vänta ända till hösten för att få Tejas och PCI-express?

Visa signatur

"No bird soars too high if he soars with the power of his own wings"