Permalänk

Datorlåda av mikrovågsugn

Jag har ett minne av att jag nångång sett bilder på en mikrovågsugn som moddats om till en datorlåda. Har tråkigt på jobbet nu så jag började sitta och fundera på saken. Jag tycker i varje fall att det skulle vara ganska smidigt att utgå ifrån skalet av mikrovågsugnen och eventuellt använda displayen eller knappsatsen till något vettigt. Luckan är ju dessutom praktisk när man ska greja inne i datorn och fönstret finns färdigt på plats. Den jag såg tror jag hade en TFT-skärm moddad fast i lucken förresten.

Nån som genomfört ett dylikt bygge eller sett något nånstans?

Ville bara skriva av mej lite...

Trevlig fortsättning på eftermiddagen!

Edit: Här hittade jag en: http://www.directron.com/cescases.html
Synd att jag gav bort min gamla Philips sist jag flyttade..

Permalänk
Avstängd

åk till nån 2nd hand butik eller nå och kolla om dom har nån mikro, finns säkert nån gammal billig sak där

Visa signatur

Don Vito for president!

Permalänk
Medlem

Åk till skroten/återvinningsstationen.
Där finns det ju massa olika grejer.

Visa signatur

"Normalbegåvade människor hänger inte på sweclockers. Här samlas eliten och idioterna."
Citera mig så hittar jag tillbaka.

Permalänk

FAN!!!
jag kom på detta för en månad sen och försöker nu köra sönder den perfekta micro:n till detta!

Jag trodde jag skulle bli först om jag höll käften, tydligen inte

Edit:
Jag har kollat bilden nu, min kommer bli mycket grymmare!

Permalänk

Docksider, lugn bara. Jag lär nog inte börja på ett sådant projekt i första taget i alla fall. Just nu räcker inte tiden till (om jag inte börjar modda på jobbet det vill säga).

Hursomhelst ser jag fram emot att se ditt projekt klart och lovar att tillskriva dej idén med dator i mikron. Kanske du fick nån trevlig idé till bygget av mitt inlägg i alla fall.

Permalänk

Man tackar.. man tackar
Jag hade inte några idéer om att ha en TFT i luckan och det blir det nog inte, men jag har tänkt att kapa ut så mycket plast som möjligt och sätta en stor plåt innan för luckan (hoppas ni förstår) och göra en peltkyl där

Permalänk

tänk bara på att allt i en microvågsugn inte är dirakt hälsosamt! annars skulle inte min micro dra igång min lilla universal vibrator för mobiler:) men om du använder handskar eller något när du slacktar är det kanske ingen större fara

Visa signatur

//The_Wuper
-------------------------------
Normal är överskattat.

Permalänk

Jag har slaktat microvågs ugnar länge, dels för kondensatorn och även MOT:en
Om nu vet vad jag menar

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I am a shaman, magician
The sun is purple, 3D dimensions
I am for mental extensions.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_Wuper
tänk bara på att allt i en microvågsugn inte är dirakt hälsosamt! annars skulle inte min micro dra igång min lilla universal vibrator för mobiler:) men om du använder handskar eller något när du slacktar är det kanske ingen större fara

Tack för tipsen!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ismannen
http://metku.net/modgallery/detail.php?id=1302

Ingen höjdare direkt.

Permalänk

Inget vidare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_Wuper
tänk bara på att allt i en microvågsugn inte är dirakt hälsosamt! annars skulle inte min micro dra igång min lilla universal vibrator för mobiler:) men om du använder handskar eller något när du slacktar är det kanske ingen större fara

hmm, det enda i en micro som kan vara farligt med spänningen urkopplad är kondensatorer, vad jag vet iaf.
varför din vibrator reagerar på den är för att den ska reagera på radiostrålning runt 900mhz-2ghz , som mobiltelefonen strålar ut när det ringer ex.

I en micro är det just radiostrålning som värmer maten, altså läker din ugn ut strålning

Permalänk

jag e nästan klar me min... har neon o skit i tufft
dock saknas de lite detaljer i fronten.... fan att nån skulle posta tråd om detta! suck

Permalänk