Permalänk
Medlem

Konstigt musproblem

Jag har ett litet problem, men som är väldigt irriterande. Det uppenbarar sig bara i vissa spel, jag har upptäckt det i Operation Flashpoint och Splinter Cell 2.

Problemet:
Om man rör musen ganska långsamt, t ex. som när man ska klicka på en liten punkt på skärmen där det krävs precision, då brukar den inte röra sig alls, man måste flytta musen med högre fart för att den ska röra på sig. Och då går det naturligtvis alldeles för fort för att kunna "träffa det man siktar på". Somsagt så händer detta bara i en del spel, men är det någon som har vart med om liknande och har lösning så vore jag väldigt tacksam...

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk
Medlem

jag har en mx500 och en mx300, just nu kör jag med mx300

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk
Medlem

Har exakt samma "problem" och jag tror att musen helt enkelt är så. har testa på både min MX500 och brosans Explorer 3.0. Kan nästan lova att alla som testar att röra musen tillräckligt långsamt så händer (eller snarare inte) samma sak... Tror inte att det är så mycket det finns att göra. Tyckte mest att det var lite fräckt eftersom man nästan aldrig rör musen så långsamt iaf

Permalänk
Medlem

hmm låter konstigt, eftersom det fungerar hur bra som helst ute på skrivbordet till exempel...

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?