Går det att utöka minnet på en mp3-spelare?

Permalänk

Går det att utöka minnet på en mp3-spelare?

Nästan alla flashspelare har ju inbyggt minne. Någon som har erfarenhet av om det ändå går att byta minneskort på någon av dessa modeller? Innehåller de någon vanlig standardmodell av minneskort? Det vore t.ex. smidigt att bygga om sin splelare så det går att byta kort utan allt för stora ingrepp så man kunde bära med sig mera musik.

Jag har för tillfället en Creative Rhomba 256 MB på vars undersida det sitter två små skruvar. Vågar man plocka fram mejseln och ta en titt innuti, tro? Det kan ju också hända att spelarens mjukvara begränsar minnets storlek men ett till kort med samma storlek att tillgå vore heller inte dumt.

Länkar till information om detta och redogörelser för egna erfarenheter tas emot med stor tacksamhet!

Permalänk
Medlem

skruva upp och kika

Permalänk
Medlem

Jag är tveksam till att de innehåller något enkelt sätt att byta minne. Men har du tur kan du nog isolera ett minneschip som går att löda bort och kunna sätta dit något med mer minne.
Antagligen får du nog också fixa något som växlar mellan olika delar av minnet.

Är nämligen tveksam till att de stoppar in extra kontakter i något när de inte behöver det.

Permalänk

M31e, Jag tänkte inte riktigt att man skulle klämma in flera stycken samtidigt, utan att man likt en walkman eller discman kan öppna en lucka, plocka ut ett kort och stoppa in ett annat. Eller tolkade jag dig fel?

denil, får vä så lov och göra det om ingen annan har provat...

Permalänk
Medlem

Köp en yampp7 istället. Den använder vanliga billiga CF-kort

www.yampp.com

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv