Permalänk

Logitech Z-640 + brus? :S

Hejsan!

Såhär ligger det till.
För ett tag sen, i söndags närmare bestämt så köpte jag mej ett Logitech Z-640 ljudsystem. Jag köpte det för att värkade vara ett bra ljud till lågt pris. Nu när jag har har det så måste jag säga att jag är överaskad över hur bra systemet faktiskt presterar!
Jag är mycket nöjd med ljudet i film och spel.
Men nu till min fråga:
När jag stänger av datorn och ljudsystemet så brummar det och har sig i basen. Det är ett jobbigt surr, eller brus kanske man ska kalla det. Det jag har provat för att åtgärda detta är att sänka volymen till absolut lägsta nivån. Switcha till off på nätaggregatet. Jag har även provat att byta plats på sladdarna på ljudkortet och högtalarna. Men det enda som hjälper och får tyst på basen är att helt enkelt dra ut sladden från väggurtaget.
Det värkar som om det är nån signal som når basen även fast allting är avstängt!
Nu undrar jag om det är just mitt system som nått är konstigt på eller om någon på forumet som har Logitech Z-640 har upplevt samma problem?
Tips på vad som kan få basen tyst mottages med öppna armar!
Om det är så att detta inte går att åtgärda då måste man ju byta ljudet till nått annat system.

Om jag har placerad tråden fel så får någon moderator flytta den. Tyckte att den kunde passa under kringutrustning!
MVH / Prinze

Visa signatur

You die a little each day.

Permalänk

Basen har en separat kontakt.

Permalänk

vad menar du med det? :S

Visa signatur

You die a little each day.