Hur stänger jag av V-synk?

Permalänk
Avstängd

Hur stänger jag av V-synk?

Hur stänger jag av V-synk?

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

[color="green"]MSN: Per_87@hotmail.com[/color]

Permalänk
Medlem

Vad har du för grafikkort?

Permalänk
Avstängd

inno3D Tornado GeForce 2 MX 32mb Valve

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

[color="green"]MSN: Per_87@hotmail.com[/color]

Permalänk
Medlem

Höger klickar på skrivbordet -> egenskaper -> inställningar -> avancerat -> asså står det nått om v-synk i nån d3d/ogl flik. Jag kommer inte ihåg riktigt, det var ett tag sen jag hade nVidia.

Permalänk
Avstängd

Kan du förklara vad det är.. vad bilr bättre/sämmre?

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

[color="green"]MSN: Per_87@hotmail.com[/color]

Permalänk
Medlem

Har du senaste drivrutinen så kan du stänga av det i bildskärms installningarna under OpenGL installningarna, där ska vertikalsynkroniseringen (Vsynk) vara = alltid avstängd

Permalänk
Medlem

Vsync gör så att spelets bild uppdateras samtidigt som monitorns, vilket gör att spelen flyter bättre. Du får kanske lägre FPS, men spelet blir mjukare.

Permalänk
Avstängd

jag har 12fps i cs vid en smoke... bilr det bättre eller sämre om jag slår av v-synk?

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

[color="green"]MSN: Per_87@hotmail.com[/color]

Permalänk
Medlem

Jaja det här helt klart fast.. I tex cs så blir FPSen 60 och stänger man av den blir den 100 Och vad skillnaden blir där vet jag ej..

Permalänk
Avstängd

ok.. det enda jag vill är att cs flyter på bra vid smokes

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

[color="green"]MSN: Per_87@hotmail.com[/color]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phs2004
Jaja det här helt klart fast.. I tex cs så blir FPSen 60 och stänger man av den blir den 100 Och vad skillnaden blir där vet jag ej..

Anlednigen är att CS automatiskt ställer om sig till 60 hz (windows bugg?), har du v-sync på kan du alltså inte få mer än 60 fps. V-syncen låser alltså fpsen till hzen på skärmen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grappo
jag har 12fps i cs vid en smoke... bilr det bättre eller sämre om jag slår av v-synk?

För att ha bra FPS i en smoke så krävs det en rätt kraftfull dator, jag ligger konstant på 100 men går jag in i en smoke så droppar jag till ca 50+-

Permalänk
Medlem

inte många som har 100 fps i en smoke och sen lite spray på det men jag lyckas hur som helst hålla mig över 60 sträcket i en smoke ....

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hordac
Anlednigen är att CS automatiskt ställer om sig till 60 hz (windows bugg?), har du v-sync på kan du alltså inte få mer än 60 fps. V-syncen låser alltså fpsen till hzen på skärmen.

Men när man kör i 60Hz ritas det du ser på skärmen bara upp 60 gånger per sekund, så det är värdelöst att köra utan vsync iallafall... Spelar ingen roll om du har 400 FPS i spelet, du kommer inte se dem.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Men när man kör i 60Hz ritas det du ser på skärmen bara upp 60 gånger per sekund, så det är värdelöst att köra utan vsync iallafall... Spelar ingen roll om du har 400 FPS i spelet, du kommer inte se dem.

Självklart, har jag sagt något annat? Kanske var otydlig :]. Själv kör jag med 100 fps @ 100 hz, v-sync på. Använder reforce för att låsa hzen.

Permalänk
Medlem

Thomas: Men ser viss skillnad i snabbet på spelet. Men det kommer att blir delningar i bilden när man kollar snabbt till höger och vänster.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är bättre med vsync. Man slipper delningar i skärmen.

Visa signatur

Love is a perky little elf dancing a merry little jig and then, suddenly, he turns on you with a miniature machine gun. -Matt Groening

Permalänk
Medlem

själv stänger jag av vsync för jag spelar bara grafikkrävande spel

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Vsync är bra ja, tearing i bilden är ju bland det värsta som finns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Vsync är bra ja, tearing i bilden är ju bland det värsta som finns.

Det förstör verkligen spelkänslan.
Tänk dig tearing i System Shock 2.

Visa signatur

Love is a perky little elf dancing a merry little jig and then, suddenly, he turns on you with a miniature machine gun. -Matt Groening

Permalänk
Medlem

Grappo: Knäpp av vsync om du har så låg FPS. Har du FPS under din skärm-hz kommer vsync gör att du får ännu sämre.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Avstängd

Jag har än inte lyckats att stänga utav V-Synk...

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

[color="green"]MSN: Per_87@hotmail.com[/color]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grappo
Jag har än inte lyckats att stänga utav V-Synk...

Gah, ansträng dig lite pojk! Har du ForceWare går du in under Nvidia-tabben -> Prestanda & Kvalitet och ändrar vertikalsynk från Programkontrollerad till Av. Har du äldre drivrutiner (Detonator alltså) går du in på samma tab och ändrar Vsync till Alltid Av under egenskaper för Open GL.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Men när man kör i 60Hz ritas det du ser på skärmen bara upp 60 gånger per sekund, så det är värdelöst att köra utan vsync iallafall... Spelar ingen roll om du har 400 FPS i spelet, du kommer inte se dem.

Sant, men ju mer fps man har, ju fortare åker siktet ihop, så om du
har 9999 fps så kan du spraya utan rekyl typ.

Ursäkta offtopic

Visa signatur

Death is just a lame excuse to lay still and do nothing.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av netfrogg
Sant, men ju mer fps man har, ju fortare åker siktet ihop, så om du
har 9999 fps så kan du spraya utan rekyl typ.

Ursäkta offtopic

Jasså så det tror du på fullaste allvar haha Dra den nästa april istället då det är något sent nu.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

PowerStrip alá 100hz och v-synk på. Fina grejer det.

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Jasså så det tror du på fullaste allvar haha Dra den nästa april istället då det är något sent nu.

Jag tror inte, jag vet.

Visa signatur

Death is just a lame excuse to lay still and do nothing.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Jasså så det tror du på fullaste allvar haha Dra den nästa april istället då det är något sent nu.

Det är faktiskt sant. Om det går utan rekyl vid 9999 fps eller inte kan inte inte uttala mig om, konstigt nog, men jag kan garantera att siktet går ihop snabbare vid 100 fps än vid 50 fps.
Därför ska man köra så hög Hz som möjligt med vsync låst för bästa prestanda.
Jag skulle aldrig stå ut med 60Hz i spel, med eller utan vsync, det flimrar. Usch. Åtminstone för oss med CRT-skärmar.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Jag kör oftast med Vsync på, eftersom att spelen går mjukare. Men alltså, NEJ. Vsync kommer inte ändra din FPS. Inte om den ligger på 12

Permalänk
Avstängd

det ä ju ingen skillnad!

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

[color="green"]MSN: Per_87@hotmail.com[/color]