FC? HL2? D3? Vilket spel är mest krävande?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klibbe
Passar på att låna tråden lite. Tror ni kan kommer kunna spela HL2 med ett 9800pro och 3200+ , 512ddr ?

Har ingen lust att uppgradera nu =/

Dum fråga..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klibbe
Passar på att låna tråden lite. Tror ni kan kommer kunna spela HL2 med ett 9800pro och 3200+ , 512ddr ?

Har ingen lust att uppgradera nu =/

det där håller inte..

Du måste minst ha 1GB DDR och en AMD 64 3800+.

sen lär du inte kunna spela några nya spel i höst med ett så uselt grafikkort som 9800 pro.

Permalänk
Medlem

Doom3 är mest samt onödigt krävande... HL2 kommer flyta på.

Permalänk
Avstängd

Doom 3

Visa signatur

ASUS P4P800 Deluxe | P4 3.00GHz HT | 1024DDR PC3200 | 160GB S-ATA 8mb Cache | Sapphire Radeon 9800Pro 128MB |

Neon Light Chassi 350W | Samsung SyncMaster 959NF | Logitech MX500 | fUnc sUrface 1030 | www.SweClockers.com

Permalänk
Medlem

512 räcker än så länge.
Men i vinter blir det nog en sticka till, och snart är 1024 mb standard.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
det där håller inte..

Du måste minst ha 1GB DDR och en AMD 64 3800+.

sen lär du inte kunna spela några nya spel i höst med ett så uselt grafikkort som 9800 pro.

Är du ironisk eller bara dum?

9800pro håller i minst ett år till och ett athlon64 3800+ är väl inte precis så himla "minimalt". Folk lär ju klara många spel med en 2000+ eller liknande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Är du ironisk eller bara dum?

9800pro håller i minst ett år till och ett athlon64 3800+ är väl inte precis så himla "minimalt". Folk lär ju klara många spel med en 2000+ eller liknande.

Ironi?

Permalänk
Medlem

Jag kör både DOOM3 och Counter Strike Source Betan på 1024x764 med high på allt med understående dator och D3 ligger på konstant 60FPS och CS:S ligger runt 65-70FPS vid stresstest, InGame på CS:S är det lite anorlunda iom att den kör optimering och systemavbelastning på mitt kort, där går jag mellan 20-30FPS när det inte händer nått på skärmen och 80-90FPS när det är full action..

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Är du ironisk eller bara dum?

9800pro håller i minst ett år till och ett athlon64 3800+ är väl inte precis så himla "minimalt". Folk lär ju klara många spel med en 2000+ eller liknande.

Jag var ironisk...

var inte det uppenbart??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VesslaN
Ironi?

Det var gränsfall. Jag var osäker

Permalänk
Medlem

Re: FC? HL2? D3? Vilket spel är mest krävande?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KAO
Undrar vilket som är spel som är mest krävande av FarCry, Half Life 2 och Doom3.

Hoppas nån som spelat några av betaversionerna av de två sistnämnda kan svara.

Av FarCry och doom 3 är det absolut D3..

Visa signatur

P4 2.4|512 MBRAM|R9600XT 256MB|HDD:120GB|

Permalänk
Avstängd

Mest krävande:

Doom3
Far Cry
HL2

Visa signatur

Registrerad: 2004-06-16 (dvs. mindre värd än många här på forumet).
Apanson's forum is the shit!
Ladda ner Firefox |Min Audioscrobbler

Permalänk

Jag trår doom3 är mest krävande, fast jag harj u inte spelat hl2 men farcry flöt på lite småbra på hight ~25fps, i doom3 och allt low fic kjag 50 fps och i stora rum runt 10

så jag tror doom3!

Visa signatur

Ursäkta att jag stavar dåligt, du får gärna rätta mig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stolme
Mest krävande:

Doom3
Far Cry
HL2

Och vad baserar du det på med tanke på att Half-Life 2 inte är släppt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mocla
Och vad baserar du det på med tanke på att Half-Life 2 inte är släppt?

Han kanske spelade alphan som läckte ut på nätet...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stolme
Mest krävande:

Doom3
Far Cry
HL2

Jag håller med herr Stolme i rankingen.
Doom3 är sjuhelsikes mycket mer krävande än Far Cry, vilket iofs även det kräver en del av exempelvis minne (512MB räcker ändå, vad folk än säger).
Att döma av HalfLife 2:s utseende och cs: source betan ,ja jag vet att de_dust inte visar på alla effekter som kommer användas i HL2 men ändå, så är det spelet som går att köra bäst på äldre maskiner.

Alltså:
Doom3
Far Cry
HL2
där det mest krävande spelet återfinns högst upp.

Permalänk
Medlem

Lord Moses, de_dust kommer inte finnas i HL2 väl? Den banan hör väl till CS:Source om jag inte missminner mig ;).

Permalänk
Medlem

Jag tycker FarCry är mest krävande, det hacka verkligen innomhus för mig när det kom dom där stora monstren.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myglarn
Lord Moses, de_dust kommer inte finnas i HL2 väl? Den banan hör väl till CS:Source om jag inte missminner mig ;).

Men snälla nån, missade du att jag menade på vad man sett av HL2 och COUNTER STRIKE SOURCE månne? Det enda man kunnat köra av sourcemotorn själv på sin egen dator är ju faktiskt cs:s betan (alltså dust). Däremot används ju inte alla effekter som kommer att användas i HL2 (och cs:s för att vara övertydlig) på just den banan.

Myglarn, det är ju inte lätt att få fram sin åsikt när folk inte orkar läsa ett så pass kort inlägg ordentligt. Eller så har halva befolkningen missat att HL2, precis som cs:SOURCE, körs på SOURCEmotorn. Om jag inte missminner mig

Permalänk
Medlem

Hörrö du! Lord Moses!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myglarn
Hörrö du! Lord Moses!

Haha, puss på dig.

Permalänk
Medlem

på min dator flyter hl2 bra men doom3 och farcry hackar så avgör själv

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
på min dator flyter hl2 bra men doom3 och farcry hackar så avgör själv

Den har tråden är 7 månader gammal. Fy på dig

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fast ändå bättre än en ytterligare D3VsHl2VsFC

Visa signatur

[Amd 64 3800] - [TwinMos 2048 4*512] - [Gainward 6800Ultra 2600 GS]- [MSI K8T NEO2]
No easy way out.......By pain alone shall i find you.......My love!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gcb
Fast ändå bättre än en ytterligare D3VsHl2VsFC

varför skulle han skapa en ny tråd?
han svarade ju på en fråga som stäldes för ~10 månader sedan

varför folk gör det fattar jag inte, söker de efter trådar pch sedan glömmer hur de hittade dom eller?