Permalänk

Vilken kabel till min "synt"

Som topic säger så behöver jag veta vad jag ska ha för kabel till min synt som jagköpt på loppis för tio kronor.
Alltså för att koppla den till datorn.

Tacksam för svar.

Visa signatur

Jadu. Det var bättre förr.

Permalänk
Hedersmedlem

Bättre foto hade hjälpt. Likaså namn och model på 'synten'.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Blir inte bättre bilder med min kamera.
Synten heter dock Reveal, musicstar.

Kontakten är en "din".

Visa signatur

Jadu. Det var bättre förr.

Permalänk

Du behöver en midikabel att stoppa mellan synthen och datorn , kanske behövs även en adapterkabel för att sätta i gameporten om du inte har soundblaster platinum / audigy eller liknande.

Visa signatur

:D "Det är roligare att ha kul" :D
<@L/\/\()$t-Üñ®è@L>

Permalänk

Det ser ut som en vanlig MIDI/DIN kontakt

Visa signatur

-" 'You have pierced the heart of Oden' it said. Turn around, or go forward, and be eaten by your fate." Donald Blake, The Incredible Hulk Returns

Permalänk

Funderade på det....
Kan man få tag i sådana på tex musikaffärer?

Visa signatur

Jadu. Det var bättre förr.

Permalänk
Medlem

Eftersom den bara har en MIDI-port så antar jag att det är en MIDI-klaviatur, dvs ingen ljudkälla?
MIDI-kabel finns i alla musikaffärer, men kolla först vad du har för anslutning till din dator så att du kan köpa ev adapter samtidigt (ex Creative Labs hade förr en viss tendens att skicka med extremt korta MIDI-kablar med hanar i änden vilket förutsatte att man hade sina burkar mindre än en halv meter från dator).

Permalänk

Precis. Synten måste kopplas till någonting för att man ska få ljud till den.
Tackar för svaren. Ska kolla på musikaffären i morgon och se om dom har nått skoj.

Visa signatur

Jadu. Det var bättre förr.