Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Det ska nog mycket till innan datorn begränsar internet hastigheten

Inte här på remedy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |Utropstecken|
Lol skojar du eller? De säger lagga för att de tror att det är samma sak som hacka.

[ot]
nej jag skojar inte...
Iallafall förr i tiden då folk visste vad lagg var så började man använda det ordet istället för hack då lagg inte beror på maskinvaran..
Vissa vågade inte erkänna att det hackade på deras dator så de sade att det laggade på grund av dålig kod ovs..[/ot]

och Utropsteckens senaste post beskrev ju nästan exakt det jag beskrev innan..

En sak grappo.. vad har du för grafik kort i den bärbara datorn?

Visa signatur

Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K, 8 GB Corsair Vengance, ASUS 6870

Permalänk
Avstängd

FÖr att kunna köra:

1.5 krävs : 600mhz och en 256mbram
1.6 krävs : 1000mhz och en 256mb ram?

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

[color="green"]MSN: Per_87@hotmail.com[/color]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grappo
FÖr att kunna köra:

1.5 krävs : 600mhz och en 256mbram
1.6 krävs : 1000mhz och en 256mb ram?

512 är nog att rekommendera

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Avstängd

det är "bättre" texturer och modeller i 1.6.

Visa signatur

p4 3.0 ghz 800 mhz fsb | 2048 mb dual 400 mhz ddr | ati radeon 9800 pro 128 mb | 21" trinitron | wd 200 gb | creative audigy 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av psyke
det är "bättre" texturer och modeller i 1.6.

har jag svårt att tro på, de slösar bara på prestanda nu när all nyare datorer klarar det utan problem

utseende försköning på 1.3 och 1.6 / prestandakravs skilnad - är mycket lägre än ett

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Docksider
har jag svårt att tro på, de slösar bara på prestanda nu när all nyare datorer klarar det utan problem

utseende försköning på 1.3 och 1.6 / prestandakravs skilnad - är mycket lägre än ett

Alltså, 1.6 är inte mer krävande än 1.5 därimot är de omgjorda banorna det, tex Aztec.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Allt under 100fps är oacceptabelt, möjligen 99fps, då är det gränsfall.

En annan grej, har man alltid lirat med 20-30 i ping, så är t ex 70-80 ping en väldigt stor skilnad, hela spelet ändras för att vara ärlig, det man märker mest är rekylen och siktet, så därför är det lite fel att klaga på dem som i sin tur klagar på 60-70 fps, om dom nu avsiktligt inte gör det för att jävlas, eller för att skylla ifrån sig på något annat.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Allt under 100fps är oacceptabelt, möjligen 99fps, då är det gränsfall.

En annan grej, har man alltid lirat med 20-30 i ping, så är t ex 70-80 ping en väldigt stor skilnad, hela spelet ändras för att vara ärlig, det man märker mest är rekylen och siktet, så därför är det lite fel att klaga på dem som i sin tur klagar på 60-70 fps, om dom nu avsiktligt inte gör det för att jävlas, eller för att skylla ifrån sig på något annat.

Jag tror inte trådskaparen hade planerat att "progama" på sin bärbara (USCH vilket ord, kommer dock inte på något bättre i skrivandes stund) och hade heller inte räknat med att det skulle flyta smärtfritt, utan han undrade om det helt enkelt var spelbart på den med 1.5-patchen. Och det är svårt att lista ut om du var sarkastisk eller ej, men jag utgår från det du skrev helt enkelt. Menar du det du skrev om att 100 fps är det enda acceptabla tycker jag synd om dig.

Och 20-30 i ping är rätt stor skillnad mot 70-80, ja.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Allt under 100fps är oacceptabelt, möjligen 99fps, då är det gränsfall.

Du måste skämta.

Om du inte gör det vilket du i stort sätt måste göra så vet jag inte vad jag ska ta mig till

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Tss min förra var sämre än så och det laggade inte ett skit!
99-100 fps hela tiden.

Ja, för grafikortet lär väl inte ha spelat någon roll alls... vem behöver graff till spel? :roll:

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Om jag var sarkastisk? Hell no.

Jag kan i varje fel inte spela med choke, loss, fps-drops, annars hade jag fortfarande suttit med min gamla PIII 500 mhz samt voodoo 3, eftersom det verkar vara en "värstingburk" enligt vissa i tråden.

Givetvis har jag inte uppgraderat burken för att kunna spela CS i 100 fps, det är bara ett pluspoäng. Har iofs bara lirat i drygt 1.5 år så jag hade redan då en hyffsad dator.

EDIT : sgt_d Jag förstod också vad han menade med att kunna spela på sin bärbara, och jag riktade inte mitt inlägg mot honom, utan rent almännt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pez
Det kommer hacka nått enormt...

Det funkade knappt på polarens 1ghz med 256 mb ram (bärbar) ...
och det var ändå 1.5 ...

Bärbar e ju kass som spelmaskin, det hänger nog mer på hur bra grafikkort han har
Processorn gör bara 50% av en dators prestanda

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Allt under 100fps är oacceptabelt, möjligen 99fps, då är det gränsfall.

En annan grej, har man alltid lirat med 20-30 i ping, så är t ex 70-80 ping en väldigt stor skilnad, hela spelet ändras för att vara ärlig, det man märker mest är rekylen och siktet, så därför är det lite fel att klaga på dem som i sin tur klagar på 60-70 fps, om dom nu avsiktligt inte gör det för att jävlas, eller för att skylla ifrån sig på något annat.

Om du ser skillnad på 100 och 99 fps, ja då har du extremt grym syn eller analys förmåga

Visa signatur

Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K, 8 GB Corsair Vengance, ASUS 6870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pyradon
Om du ser skillnad på 100 och 99 fps, ja då har du extremt grym syn eller analys förmåga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Bärbar e ju kass som spelmaskin, det hänger nog mer på hur bra grafikkort han har
Processorn gör bara 50% av en dators prestanda

Ja bärbara är i allmänhet inte till för att spela med..

Men trådskaparen hade en bärbar, en med sämre prestanda än min kompis bärbara. Därför försökte jag skapa en uppfattning om hur mycket det kommer att hacka.
Och i en 733mhz med 128mb ram, spelar det knappast nån roll om det sitter ett supertrimmat X800xt eller ett Geforce3, eftersom CPU och Ram knappt räcker till ändå.

Permalänk
Medlem

Jag lägger ner diskussionen, finns alltid dom som tycker att 25fps är nog för att kunna spela, och börjar snacka om hur snabbt ögat kan registrera ändringar, det handlar ju inte bara om det, vilket jag nämt ett tiotal gånger i ett tiotal trådar, men det är ju fortfarande folk som missförstår.

downup, pyradon : Det enda jag menar är att när jag lirar, vill jag ha 100fps konstant, när jag sa att 99 var gränsfall menar jag att fps-drops ner till t ex 60-70, eller ännu lägre, från 100, är helt oacceptabelt, det märks, VÄLDIGT tydligt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pez
Ja bärbara är i allmänhet inte till för att spela med..

Men trådskaparen hade en bärbar, en med sämre prestanda än min kompis bärbara. Därför försökte jag skapa en uppfattning om hur mycket det kommer att hacka.
Och i en 733mhz med 128mb ram, spelar det knappast nån roll om det sitter ett supertrimmat X800xt eller ett Geforce3, eftersom CPU och Ram knappt räcker till ändå.

Jasså han hade bärbar också, det la jag inte märke till förrän du sa det

Kniff:
Jag tror inte du kan ha 100 konstant, det är ju olika mycket föremål i olika rum/platser. Om man vill ha samma fps så får man göra ett flera rum som ser lika dana ut, hur kul skulle det vara?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF

downup, pyradon : Det enda jag menar är att när jag lirar, vill jag ha 100fps konstant, när jag sa att 99 var gränsfall menar jag att fps-drops ner till t ex 60-70, eller ännu lägre, från 100, är helt oacceptabelt, det märks, VÄLDIGT tydligt.

Jag kan inte förstå hur du tror att folk ska veta att "99 är ett gränsfall" = "fps-drops ner till tex 60-70" men men, i det fallet håller jag med dig. Man märker skillnad.

Men har man fps-drops ner till 60-70 är det en bra idé att låsa fpsen på 60-70 så märker man inte mycket av att fpsen är lägre, så länge den är stabil.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |Utropstecken|
Jag kan inte förstå hur du tror att folk ska veta att "99 är ett gränsfall" = "fps-drops ner till tex 60-70" men men, i det fallet håller jag med dig. Man märker skillnad.

Men har man fps-drops ner till 60-70 är det en bra idé att låsa fpsen på 60-70 så märker man inte mycket av att fpsen är lägre, så länge den är stabil.

Just det skrev jag sarkastiskt för att jag alltid vill ha 100fps, jag ber om ursäkt, men du verkar förstå vad jag menar. Låser jag fps'en till 60-70 drar siktet ihop sig saktare, det är ett faktum.

PS. Jag har 100fps i princip överallt, det händer att den går ner en del på yarden, aztec.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Hur kan ni spela ett spel som faktiskt bygger på att det blir bättre med högre fps. Med det menar jag då att siktet drar ihop sig snabbare etc etc.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Min bärbara som fungerar klockrent med 1.5 men något sämre med 1.6 (fps-mässigt);
- Mobile Intel P4 1.89GHz
- 256mb DDR-RAM
- Ati Mobility 16mb

Visa signatur

Because you are a character does not mean you have character.

Permalänk
Medlem

har en 700 celeron integrerat 8mb savage grafikkort, 128 sdram.

CS 1.5 = 35-45 FPS med allt onödigt av, 55-60 FPS med ALLLLLT AV typ.

CS 1.6 = 5-20 FPS ofta under 5 FPS, helt ospelbart, var tvungen att spela på direct3d...

Självklart lägsta upplösningarna.

Detta var dock precis när CS 1.6 släpptes, så de har ju förbättra det hela lite.

1.5 = helt spelbart för skojs skull, inge CPL med den skiten
1.6 = inte ens kul att spela... med så lite FPS.

Visa signatur

There can be only ONE...