Min 12x dvd läser bara i 8x?

Permalänk

Min 12x dvd läser bara i 8x?

ja precis som topic, någon som har en idé om varför?

Har kört nero cd/dvd-speed och den kommer bara upp till 8x

Har även testat med cdvdBenchmark 1.20

Hittade tester på min brännare på nätet. men där hade de iofs använt version 1.21 på testprogrammet men den versionen hittar ja då inte så jag kan inte prova.
Men de fick 12x som högsta hastighet i alla fall.

Ah, höll på glömma.
Det är en BenQ DW822A det handlar om

Visa signatur

(1) XP-M 2400 @ (11.5*235 @ 1.92v) DFI Lanparty NFII Ultra B Hercules 9700Pro Watercooled =)

Permalänk
Medlem

Är det en single layer data DVD-ROM du försöker läsa?
Ofta läses nämligen både dual layer-skivor, brännbara format och i vissa fall även CSS-skyddade video-DVDs långsammare än specificerade max.

Permalänk

Har testat flera skivor, både dvd+r och dvd-r och det är single layer

Ska göra en test med en köpt dvd-film också för att se om det är någon skillnad

men varför är hastigheten ofta begränsad då?
Vad för skivor går i full hastighet?

Visa signatur

(1) XP-M 2400 @ (11.5*235 @ 1.92v) DFI Lanparty NFII Ultra B Hercules 9700Pro Watercooled =)

Permalänk
Hedersmedlem

Max hastighet uppnås med köpta pressade DVD-skivor. Alla typer av brända skivor läses långsammare. Varför det är så har nog att göra med att det är lättare att pressa exakta gropar som lasern kan fokusera på.
De tester du läst har garanterat bara visat 12x med pressade skivor såsom nedanstående:
http://www.cdfreaks.com/article/143/3

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Ok, va dumt =/

Men då vet jag iaf att det inte är nått fel.
Tack för hjälpen!

Visa signatur

(1) XP-M 2400 @ (11.5*235 @ 1.92v) DFI Lanparty NFII Ultra B Hercules 9700Pro Watercooled =)