Permalänk

vilka minne till amd64

Hej

Jag har beställt ny amd64 från komplett. Enligt cpu-z är det en clawhammer med 512 l2 cache. Det skall vara en ADA3000AXBOX som SKALL vara en newcastle.

Den vägrade installera windows med mitt A-data minne med a-data orginaln minnen på (ej bh eller ch.-5).

Beställde en Twinmos sticka i tron att de funkade på amd64 och köra oklockat men nej säger komplett.se när jag ringde supporten så jag har inte ens öppnat de minnena eftersom jag skall skicka tillbaka dem. Skall även skicka tillbaka ett moderkort till dem som har brunnit.

Kör nu med ett par nanya 2700 minnen som fungera klockrent men de är alldeles för långsamma.

Jag skall nu köpa nya minnen och funderar på ett par 512 corsair value cas 2.5 alltså 2 stickor av http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=117212&cks=PRL
Vad tror ni om dessa är dem struliga att få att fungera om jag har en clawhammer CO steppning??

Ångrar nu att jag inte kollade steppningen om jag har en CG eller CO clawhammer. Skumt att det inte var en newcastle men cpu-z kan ju ha fel. När jag testar med version 1.23.1 så säger den inte vad det är för kärna alls.

Visa signatur

amd 3000+ 939@ 2400 syncront med valueram.