DVB-T + CI i PC till vettigt pris?

Permalänk
Medlem

DVB-T + CI i PC till vettigt pris?

Detta är ju fullständigt hysteriskt... Letar efter DVB-T-kort till min HTPC, eller nån annan lösning för att göra följande:

  • Ta in fria digitala kanaler + boxer.

  • Ta in digitalt ljud, inklusive surround, i den mån det finns/kommer att finnas.

  • Spela in den kanal man ser på.

  • Pausa livesändning.

...och helst (ev genom utbyggnad/uppgradering):

  • Ta in diverse kanaler från satellit.

  • Spela in en eller flera kanaler medan man ser på annan kanal.

Ska en DVB-T-lösning till PC tvunget behöva kosta 3-4 gånger så mycket så fort man vill kunna använda sitt boxer-kort!? En komplett box kostar ju inte hälften - och den får man på köpet om man tecknar på 24 månader.

Hittade följande hårdvara som borde göra vad jag vill (?):

  • Technotrend DVB-T 1.2 Premium Edition

  • Technotrend CI Interface PCI

  • VIACESS RED CAM I/II

(Kostar drygt 3000:- på DVBShop.)

Med nuvarande "urval" (finns det några andra alternativ än?) och priser verkar det ju vettigare att slänga i ett hyffsat video-in-kort (Haupauge PVR-250 eller 350, kanske?) och ta digital-TVn från en enkel extern box tills vidare. (En sån man får på köpet med 24-månaders boxerabb, typ. Man blir ändå blåst på de pengarna om man köper enbart abb, vad jag kan se, så man kan lika gärna ta boxen.) Man får iofs ingen integrerad lösning, men det *går* iaf att implementera inspelning och "livepaus" hjälpligt...

Har även kollat på Dreambox och några andra lösningar som har eller kan utrustas med HD, men då blir det ännu lite dyrare - och så känns det ganska meningslöst att ha *två* datorer med HD och allt i TV-bänken. (Iofs verkar Dreambox vara en kul sak som man skulle kunna ha till lite av varje. Jobbar liksom med programmering på Linux, så det är ganska logiskt på nåt sätt. )

Några andra ideer?

Visa signatur

Tetradeca: i9-7940X @ 4 GHz H₂O | ASUS Rampage VI Extreme | 128 GB DDR4-3600 MHz | RTX 3070 Ti | GTX 1070 | LG OLED55CX | LG OLED48C1 | 2 x Acer XB271HU
Hex (server): i7-4930K @ 3.4 GHz H₂O | ASUS P9X79 | 64 GB DDR3 1866 MHz