Windsows startar inte med senaste nvidia drivers

Permalänk

Windsows startar inte med senaste nvidia drivers

Ja, vet ju inte om det är riktigt rätt platts för denna fråga men jag gör ett försök.

Formaterade min systemdisk idag efterssom jag tröttnat på allt strul som uppkommit.

Och efter installationen så var det ju då dags att installera alla drivrutiner.
Började då givetvis med de till moderkortet. Men efter installation och omstart så hängde sig Windows i startskärmen.

Försökte starta flera gånger men med samma resultat.

Startade då i Last known working.. blablabla.
Och avinstallerade drivrutinerna. Blev lite fundersam, men ja startade om och prövade på nytt att installera, denna gång hade jag laddat ner dem på nytt härifrån Swec, änkte att de kunde ju va nått fel på min fil.
Men detta gav samma resultat. hängde sig i startbilden.

Började bli lite irriterad, men ja avinstallerade igen å installerade istället den näst nyaste versionen ja kunde hitta, dvs 4.27.

Och nu fungerar det.

Fast det tog ca 30 min och flera omstarter för att få drivrutinerna att sluta skicka ut Dolby Digital till min Externa dekoder.
Även fast jag valde 2 högtalare så envisades det med att skicka AC3 till dekodern.

men som sagt, efter ca 2miljoner försök att ändra fram och tillbaka mellan 2, 4, 5.1 osv högtalare så har jag nu äntligen fått ljudet att fungera som de ska.

Min fråga är nu, fins det någon fler än jag som har problem med senaste drivrutinerna från nvidia?

För efter en hel formatering så förväntar jag mig nästan att det ska fungera felfritt direkt?

Visa signatur

(1) XP-M 2400 @ (11.5*235 @ 1.92v) DFI Lanparty NFII Ultra B Hercules 9700Pro Watercooled =)

Permalänk
Hedersmedlem

Kan vara så att ditt bios är lite tjurig och en cmos rensning skulle nog inte skada.

Nu såg jag att du har ett MX kort och det strular ofta med Windows så var glad att du fick det att fungera.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Äum, mx:et sitter i dator nr2, det här gäller nr 1

Visa signatur

(1) XP-M 2400 @ (11.5*235 @ 1.92v) DFI Lanparty NFII Ultra B Hercules 9700Pro Watercooled =)

Permalänk
Hedersmedlem

OK.

Då var den nog bios då.........................:D

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
OK.

Då var den nog bios då.........................:D

Mm, möjligt.
Var iofs inte så länge sedan ja nollställde Bios. Men de ä klart nog kan de va nå galet där ändå förståss!

Visa signatur

(1) XP-M 2400 @ (11.5*235 @ 1.92v) DFI Lanparty NFII Ultra B Hercules 9700Pro Watercooled =)