Fjärranslutning win2000

Permalänk
Medlem

Fjärranslutning win2000

I Windows XP så kan man använda sig av fjärranslutning för att styra en annan dator, går det med windows 2000? har inte hittat den funktionen i så fall.

Visa signatur

Stationär: En svart dator, det står corsair på den.

Permalänk
Hedersmedlem

Googla på TightVNC

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, och lite nej...
I windows 2000 professional finns inte terminal services (microsofts), vilket är remote desktop / fjärranslutning i XP pro. Servervarianterna av 2000 har det. Det ska även gå att installera det på 2000 pro, fast det är inte något "supported" sätt. Jag har iaf läst en artikel om det: http://www.ntcompatible.com/thread26775-1.html

Sen finns alla dessa 3:e parts program, typ *VNC, sådana fungerar alltid att installera och använda.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Re: Fjärranslutning win2000

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SherIIF
I Windows XP så kan man använda sig av fjärranslutning för att styra en annan dator, går det med windows 2000? har inte hittat den funktionen i så fall.

Ja om du har en XP-skiva,så utforska den och gå in under support\tools och kör programmet
MSRDPCLI.EXE.. Så har du samma funktion som i XP..

Permalänk
Medlem

Re: Re: Fjärranslutning win2000

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ambush
Ja om du har en XP-skiva,så utforska den och gå in under support\tools och kör programmet
MSRDPCLI.EXE.. Så har du samma funktion som i XP..

Okej, funkar det så låter det skitbra, tnx very much, ska genast testa

...nej det funkade inte

Visa signatur

Stationär: En svart dator, det står corsair på den.

Permalänk
Hedersmedlem

SherIIF, hur menar du egentligen? När jag synar din första post så inser jag att det inte är helt klart att det är på så sett jag tänkte först när jag skrev.
Är det så att du vill fjärrstyra en XP/2003-burk från en 2000-burk,
eller använda något för att fjärrstyra en 2000-burk?
Vilken ska agera server och klient alltså?

ambush är menar det första alternativet. För övrigt så kan man ladda ner nyare version av det programmet på microsofts hemsida så man är inte "tvingad" att ha en XP -skiva.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG