Permalänk
Medlem

hjälp med ännu en speldator...

ja, som sagt så ligger det en hel del ämnen om tips på bra speldatorer, och detta är ännu en...

jag är inte så bra på att bygga själv, så jag tar gärna emot lite bra tips på färdiga paket som duger till de senaste spelen. typ: rome total war, dawn of war, doom3 o.s.v...

Permalänk
Medlem

kolla dator paket på datorbutiken.com, komplett mm.
Iaf datorbutikens paket är döpta efter användningsområde, tex gamer, home, office mm.

Lägg upp en budget, tänk över vilken prisklass du vill lägga dig i, och om du verkligen måste köpa allting nytt eller om du redan har komponenter du kan använda och därigenom spara någon 1000-lapp, tex chassi, optiska enheter etc.

Visa signatur

jag reserverar mig icke för felaktigheter i ovanstående inlägg citera för svar tack
Jag har en dator...

Permalänk

PRIS??

Vad är du beredd att betala? Pengarna styr, sedan e det bara att försöka göra det bästa man kan med de medel man har.

Visa signatur

MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 | AMD Athlon64 3500+ 939 Newcastle | Kingston 2X 512 PC3200 i Dual | 3X Maxtor 6B200M0 200GB SATA | Sapphire ATI Radeon 9800 Pro 128 | Tagan 480W

Permalänk
Medlem

jag kan tänka mig att lägga ut ca 10000:- exl moms...

Vilket grafik kort lämpar sig bäst till spel, får kosta mellan 2-3000

Permalänk
Medlem

Hej alla...

Jag är kanske lite ohyfsad men jag har samma fråga som han som lagt in tråden så jag hoppas på att kunna få ett och annat svar jag med...

Jag har tänkt lägga ca: 15000 på bara burken och lägger gärna 5-6000 på et grafikkort, vet vilket, men de jag vill veta är några bra kombinationer mellan cpu/moderkort och minne!!! Om man ska köra på den nya pci expres, ska det vara Intel eller AMD.

Tacksam för alla svar och hoppas även att de svar jag får hjälper killen som skapade tråden....

Permalänk
Medlem

leadtek/galaxy 6800nu skulle jag valt, båda finns på inet, http://www.inet.se/index_main.asp?pl=5407288 - http://www.inet.se/index_main.asp?pl=5407295

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rabski
jag kan tänka mig att lägga ut ca 10000:- exl moms...

Vilket grafik kort lämpar sig bäst till spel, får kosta mellan 2-3000