Permalänk
Medlem

Vibrationer

Hallå!
Nu är det dags att dra igång ett av projekten som ska ske under vintern. Ska stoppa i en dator i bilen. Jag undrar hur det är med vibrationer om man stoppar i en DVD/CD, tror ni att det kommer att funka när man åker med bilen, eller bör man köra från HD enbart? Har ni nå bra tipps på hur man kan tillverka en riktigt bra gummiupphängning av HD och DVD/CD?

Bilen:

/Tomas

Visa signatur

2800+, NF7-S 1024 Mb, 9800 pro,
Zalman 7000 Cu

Permalänk
Medlem

Tjusig kärra
Tror CD/DVD kommer känna av det, min laptop gjorde då det i alla fall när jag hade den i bilen, men bara om det kom ett kraftigt gupp eller så, inte vid "vanlig" körning.

Kanske finns stötåliga CD/DVD enheter, jag vet inte. Men jag tycker det vore grymmare om du hade en HD med alla låtar och så en touchpad där du byter låtar etc

Permalänk
Medlem

OK! det går ju att leva utan DVD/CD spelare. Kommer att behålla min P99 men det hade varit bra om det gicka att köra en DVD. Självklart ska det i en 7" touch screen.

/Tomas

Visa signatur

2800+, NF7-S 1024 Mb, 9800 pro,
Zalman 7000 Cu

Permalänk

JO nice bil men det ser ut som att du har vart igång med photoshop kan det vara så..till frågan så tror jag inte det funkar så bra. Finns det inte cd/Dvd med skakminne typ som en md? ..

Permalänk
Medlem

Nope inge photoshop här inte!!!!

Här har du en till bild

Visa signatur

2800+, NF7-S 1024 Mb, 9800 pro,
Zalman 7000 Cu

Permalänk
Medlem

Helvete vilken syk bil! Vad kostar den?

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem

Och vilken är det?

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk

De e en 3000GT om inte mina ögon bedrar mig helt.
De viktigaste är att det är en mitsu iaf, bättre bilar får man leta efter(tycker jag).

Men hur som helst, de e nog lite olika från cd/dvd hurvida dom är skaktåliga.
Kunde skaka min laptop rätt rejält innan den började hacka.
Men som sagt, en vanlig cd/dvd e nog ingen höjdare utan du bör satsa på en slim-cd/dvd.

Permalänk
Medlem

Fyyyyyyyyy faaaaaaaaan vilken snygg bil!!

Pris??
Har alltid varit sugen på en 3000...shit alltså, vackraste bil ja sett på länge.....lätt!

Visa signatur

Man ska äta för att leva, inte leva för att äta!

Permalänk
Medlem

TACK!

Man få väll ge ca 180-200k för en 93a i bra skick, min är en 97a i superskick.

Madnez: kolla in på www.3kgt.tk om du är sugen.

OK! tror att jag skippar det DVD/CD, om det inte funkar klockrent så är det ingen ide. Man kan ju lika gärna tanka över till HD med wlan. Hårdisken får man nog lägga ner lite arbete med för att få den skyddad från vibrationer. Rullar på 20" + sänkning så det blir ganska stötigt!

Visa signatur

2800+, NF7-S 1024 Mb, 9800 pro,
Zalman 7000 Cu

Permalänk

Kanske ett usbminne eller en 2,5" usbdisk? Känns smidigare än o använda sig av wlan.

Har själv planer på en 30gb usb disk till en "bildator", mitt projekt har dock avstannat för övriga utgifter på bilen.
Mina planer är att använda nått i stil med en mobilhållare som man sticker ner hårdisken i och sen lätt kunna rycka loss den och plocka med sig den in.

Permalänk
Medlem

varför inte köra minnesskort.. 1gbs kort är inte allt för dyra.. Menar en secure digetal kostar 945pix för 1gb.. visst det är lite men satans va snabbt och tåligt!

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem

Jo men jag behöver ju XP på burken då jag ska ha navigation, OBD2-loggning styrning och loggning av en pigggyback mm.

Visa signatur

2800+, NF7-S 1024 Mb, 9800 pro,
Zalman 7000 Cu

Permalänk

Men där e väll inget som hindrar dig från att ha windows och alla applikationer på en separat disk som sitter i själva datorn.

Usbdisken/minneskortet kan ju bara innehålla mp3:or,film o.s.v.