Permalänk
Medlem

Problem med HLDS

Jag har lagt in Crux 2.0 på en 1,4 Ghz P4 med 768 MB SDRAM. Allting fungerar fint förutom en liten störande detalj. Det är så att när en spelare dött på servern, och han i vanliga fall ska falla ner på marken, fryser han fast i en konstig ställning och står kvar där till nästa runda börjar. Det är oerhört irriterande eftersom datorn är stabil annars och HLDS fungerar prima.

Här är ett utdrag från server.cfg:

mp_autokick 0 mp_autocrosshair 0 mp_autoteambalance 0 mp_buytime .25 mp_consistency 1 mp_c4timer 35 mp_fadetoblack 0 mp_falldamage 0 mp_flashlight 1 mp_forcechasecam 2 mp_friendlyfire 1 mp_freezetime 4 mp_fraglimit 0 mp_hostagepenalty 0 mp_limitteams 6 mp_logfile 0 mp_logmessages 0 mp_logdetail 0 mp_logecho 0 mp_maxrounds 12 mp_playerid 0 mp_roundtime 1.75 mp_startmoney 800 mp_timelimit 400 mp_tkpunish 0 mp_winlimit 0 sv_aim 0 sv_airaccelerate 10 sv_airmove 1 sv_allowdownload 1 sv_allowupload 0 sv_clienttrace 1.0 sv_clipmode 0 sv_cheats 0 sv_gravity 800 sv_minrate 6000 sv_maxrate 25000 sv_maxspeed 320 sv_maxupdaterate 100 sys_ticrate 10000 pausable 1 log on decalfrequency 60 edgefriction 2 host_framerate 0

Här är en liten bild (39 KB) som visar problemet

God jul och gott nytt år allesammans!

Visa signatur

"'We're pro-life.' Eww, you look it! You look like you're filled with life."
UNIX man pages online, GNU/Linux-schemaprogram för LiU