Permalänk
Inaktiv

Nytt system i jul

Jag ska köpa en ny liten SFF till jul (LAN:a hela julhelgen! ) och undrar vad ni tycker.

Jag hade tänkt köpa delarna från datorbutiken.com eftersom det är billigt och gått smidigt vid tidigare köp. Systemet jag hade tänkt pyssla ihop är följande:

Shuttle SN95G5 XPC Barebone

AMD Athlon64 3500+ Processor

Asus V9999GE "Gamer Edition" Grafikkort

Corsair VS512MB400 Value Select 2x512Mb Minnen

Seagate Barracuda ST3160827AS 7200.7 160Gb Hårddisk

NEC ND-3500 Dual-Layer DVD Brännare

Är det ett bra system? Borde jag satsa mer eller mindre pengar på någonting?
Borde jag köpa en större hårddisk när jag ändå köper nytt? Låter brännaren mycket, är den bra?
Ni med erfarenhet av denna barebone låter den mycket (jag är ganska ljudkänslig) eller blir den väldigt varm?
Är det bra att handla datorn från datorbutiken.com? Egen erfarenhet?
Andra funderingar kring datorn?

Permalänk
Medlem

du får nog mkt prestanda av att köpa lite bättre minnen, corsairs XL eller nåt sånt. graffet kan du lika gärna satsa 400-500 mer och köpa ett leadtek GT istället annars ser det perfekt ut

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Inaktiv

Tack så mycket .
Ska ta och titta lite mer på minnen.

Grafikkortet tyckte jag var dyrt som det var . Jag valde det för att jag har hört att det var bra och nästan presterade som GT. Det får antagligen kvarstå, men som sagt minnerna...