Permalänk
Medlem

"Grönt Moderkort" Fråga?

Är det någon här som har hört något om gröna miljövänliga moderkort
som har kommit ut på marknaden förutom Siemens burken t.ex
???

Från typ Asus, Abit, epox.......osv..

Permalänk
Medlem

umm alltså siemens burkar är inte miljövänliga bara för att dom har grön PCB på sina moderkort nej men seriöst vad får dig att klassa en dator som miljövänlig? kass energitillförsel?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Nu tror du jag svammlar m du läser detta så förstår du
http://www.geek.com/news/geeknews/2003Oct/bch20031010022139.h...

Altså det som siemens har gjort är att dom har tagit bort ca. 98% utav halogen medlet (Flammskyddsmedel) på moderkortet, och reduserat 75% utav blyet på korten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rez
Nu tror du jag svammlar m du läser detta så förstår du
http://www.geek.com/news/geeknews/2003Oct/bch20031010022139.h...

Altså det som siemens har gjort är att dom har tagit bort ca. 98% utav halogen medlet (Flammskyddsmedel) på moderkortet, och reduserat 75% utav blyet på korten.

de gör inte dom miljövänliga

egentligen - bly är farligt för levande organismer, men det blir ju fort till bly-oxid ute i miljön... då är jag nästan mer emot lack och plast som inte bryts ner lika lätt

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

ok nog om miljövänlighet..

Det blir ju miljövämligare iaf..
Sedan så skulle jag tro att återvinningen skulle bli ofarligare/lättare.

Någon som har hört någn tillverkare som kommit ut med något liknande???

Permalänk
Medlem

Och vem bryr sig om det då?? Egeneteligen så är vi data nördar bara intresserada av förhållandet : Pris - Prestanda.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Mitt EPoX moderkort är "grönt" dock inte den typen av grön du menade

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Och vem bryr sig om det då?? Egeneteligen så är vi data nördar bara intresserada av förhållandet : Pris - Prestanda.

Jag vill i alla fall att framtidens människor ska få möjligheten att leva i samma natur som vi gör idag. Men jag ska inte svara för den som skrev tråden...

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.