Explorer krånglar, får felmeddelande

Permalänk

Explorer krånglar, får felmeddelande

Min dator bara krånglar. Jag börjar bli lite trött på det. Här kommer en onödigt lång och tillkrånglad felbeskrivning:

Min nyaste dator är lite snabbare än min äldre. Tyvärr började den nya krångla, och jag fick starta upp min gamla igen. Efter ett tag tyckte jag att den var tråkigt slö, och beslutade att flytta över delar från den nya för att få lite mera fart. Tyvärr lyckades jag aldrig komma fram till vad som krånglade i den, och därför råkade det bli så att jag flyttade över någon av de söndriga delarna... Antingen är det hårddisken eller grafikkortet som bråkar. Hur som helst, jag har nu flyttat tillbaka båda, men datorn krånglar ändå. Just nu märks det mest som att explorer plötsligt får felmeddelanden och vill startas om. Det blev så just när jag stoppade i grafikortet och hårddisken, så det måste ha berott på det. Innan jag plockade ur dessa båda igen så betedde sig datorn precis som den andra gjort med dessa grejer i, den stängde alltså plötsligt av sig samt frös ibland. Vad är troligast, är det hårddisken eller grafikkortet som orsakar sånt?
Nu vill jag alltså att åtminstone min gamla dator skall fungera bra så att jag kan surfa igen. Vad säger detta felmeddelande egentligen?

Permalänk
Medlem

ser ut att vara virus....

Permalänk

Skit i Explorer och kör Mozilla Firefox istället www.mozilla.se

Visa signatur

P4 Northwood 2,8GHz @ 3,4GHz | Abit A17 | 2x512Mb Corsair TWINX-3200XL @ 200 MHz 2-2-2-5 | Leadtek GeForce 6800LE 128Mb 12x1,5vp 370/900 | 40Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sandstream
Skit i Explorer och kör Mozilla Firefox istället www.mozilla.se

frågade han vad du tyckte om IE?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
ser ut att vara virus....

Kan det vara så? Kan det i så fall vara så, att viruset ligger på hårddisken som jag plockade över från andra datorn? Och kan ett virus överleva en formatering?

Edit: NOD32 hittade ett par trojaner, kanske var det som var felet ändå. Får se om det blir något stabilare nu.

Edit2: Det hjälpte inte nej, explorer bråkar fortfarande... Andra tips?